Vyučující
|
-
Ungerman Otakar, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky (témata): 1.Charakteristika trhu služeb. 2.Význam a poslání marketingu ve službách. 3.Marketingové plánování v oblasti služeb. 4.Cílený marketing. 5.Marketingový mix ve službách. 6.Služba jako produkt. 7.Cenová tvorba v sektoru služeb. 8.Možnosti distribuce služeb. 9.Marketingová komunikace ve službách. 10.Materiální prostředí. 11.Lidský faktor ve službách. 12.Procesy ve službách. 13.Marketingový informační systém. 14.Aspekty spotřebitelského chování. Semináře (témata): Diskuse se studenty rozvíjející témata, případová studie a implementace do praxe. 1.Role služeb v současné ekonomice. 2.Diskuse o základních pojmech v marketingu. 3.Ukázka plánování ve službách. 4.Určení segmentačních kritérií pro cílený marketing. 5.Odlišnosti marketingového mixu při poskytování služeb. 6.Komercionalizace služby. 7.Cenová politika ve službách. 8.Distribuční cesty ve službách. 9.Sestavení komunikačního mixu pro služby. 10.Místo poskytování služby. 11.Role člověka při poskytování služby. 12.Optimalizace procesů u podniků poskytující služby. 13.Prezentace semestrálních prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti z oblasti marketingu ve specifických podmínkách organizací poskytujících služby, porozumět odlišnostem postupů a strategií a jejich důsledkům pro marketingové řízení.
Orientace v marketingové problematice
|
Předpoklady
|
Znalosti nauky o podniku
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zápočet: vypracování a prezentace seminární práce Zkouška: ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd.. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
-
Kotler,p.,K.Keller. Marketing management. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
MALCOLM, A. P. a P. MCDONALD. Marketing Planming for Services. London: Tailor and Francis Group, 2012. ISBN 978-07-5063-022-1.
-
Slavík,J. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách. Praha, 2014. ISBN 80-7169-995-0.
-
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
|