Vyučující
|
-
Dědková Jaroslava, doc. PhDr. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Základní pojmy, vývoj strategického marketingu, strategický řídící proces. 2.Marketingové cíle, marketingové plánování. 3.Strategická analýza, interpretace shromážděných dat. 4.Marketingové plánování. 5.Systematizace strategií. 6.Konkurenční strategie. 7.Marketingové strategie - výrobku, služby, nabídky. 8.Cenové strategie. 9.Distribuční strategie. 10.Komunikační strategie. 11.Strategie a specifika různých typů trhů. 12.Vyhodnocení strategií. 13.Implementace strategie. 14.Strategická kontrola. V rámci cvičení se řeší případové studie a studenti připravují a rozebírají marketingové plány podniků. 1.Charakteristika průmyslových trhů. 2.Principy plánování. 3.Marketingové plánování - případová studie. 4.Růstové strategie - případová studie. 5.Objem a velikost trhu. 6.Konkurenční strategie - případové studie. 7.Porterův model pěti konkurenčních sil. 8.Distribuční analýzy - příklady. 9.Problematika výběru a hodnocení dodavatelů. 10.Obhajoby semestrálních prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit studenty řešit problematiku sestavení marketingových plánů. Jednotlivé plánovací kroky jsou probírány od vstupní analýzy, přes typy strategií až po implementaci a kontrolu.
Orientace v oblasti stanovení marketingových strategií.
|
Předpoklady
|
Marketing
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
aktivní řešení případových studií, obhajoba semestrálních prací zkouška:písemná
|
Doporučená literatura
|
-
Assael H,:. Marketing- Principles & Strategy, The Dryden Press 1993.
-
Dědková, J. Strategický marketing pro kombinované studium. Liberec, 2017. ISBN 978-80-7494-353-9.
-
Horáková,H.:. Strategický marketing. Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-996-9.
-
Jakubíková,D. Strategický marketing. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
McDonald M a H.Wilson. Marketingový plán. Brno, 2012. ISBN 978-80-265-0014-8.
|