Název předmětu | Počítačová grafika 2 |
---|---|
Kód předmětu | ITE/PG2 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata přednášek: 1) Lidské smysly a interakce, zrak, barvy, rastrový a vektorový obraz, komprese obrazu 2) zvuk, komprese zvuku, video, komprese videa 3) principy návrhu realtime audiovizuální aplikace 4) 3D formáty, 3D zobrazování, orientace v prostoru, transformace 5) GPU shadery, buffery, životní cyklus, management, typy shaderů 6) programování v 3D, pricipy, nadstavby, osvětlovací modely 7) stínování, průhlednost, vektorová písma, GUI, animace 8) postprocessing, antialiasing, DOF, mlha 9) vyhledánání v prostoru a detekce kolizí, fyzikální simulace 10) AI, víceuživatelské síťové aplikace Témata cvičení: 1. Nalezení objektu ve statické scéně. 2. Nalezení objektu v dynamické scéně z kamery. 3. Vícevláknová grafická aplikace. 4. Ovládání pohybu v 3D terénu pomocí kamery. 5. Osvětlení scény. 6. Texturování, průhlednost, obloha. 7. Částicové systémy, fyzikální simulace. 8. Skriptování, AI. 9. Víceuživatelské aplikace. 10. Projekt.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednáška |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu Počítačová grafika 2 je seznámit studenty s tvorbou virtuálních objektů a scén reagujících inteligentně v reálném čase na vizuální a zvukové podněty. Studenti se seznámí s metodami návrhu a realizace interaktivních síťových multimediálních aplikací a budou schopni vytvořit jednoduchý dynamický virtuální svět.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti. |
Předpoklady |
Znalost strukturovaného a objektového programování v C++ (nebo C#, Java, Python apod.).
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Kombinovaná zkouška
Zápočet je udělen v případě, že student prokázal splnění všech zadaných úloh a že se aktivně účastnil všech cvičení. Zkouška: písemná, ústní, projekt. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|