| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Jodas Bořivoj, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Máková Veronika, doc. Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Názorný a bezpečně provedený experiment je nedílnou součástí výuky chemie. Cílem cvičení je získání správných dovedností a návyků při experimentální činnosti. Technické prostředky a zařízení nezbytná pro experimentální práci při výuce chemie. Alternativní provádění pokusů s ohledem na materiální podmínky. Technika a didaktika demonstračních a žákovských pokusů.  1.- 5. Vstupní informace o cvičení. Provedení pokusů uvedených v učebnicích chemie pro ZŠ.  6.-11. Provedení pokusů rozšiřujících, doplňujících a motivačních podle tematických celků zařazených do učiva na ZŠ.  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Laboratorní praktika
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 8 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem cvičení je získání správných dovedností a návyků při experimentální činnosti. Seznámení s tématy: Technické prostředky a zařízení nezbytná pro experimentální práci při výuce chemie. Alternativní provádění pokusů s ohledem na materiální podmínky. Technika a didaktika demonstračních a žákovských pokusů.  
                 
                Efektivně navrhnout a provést chemický didaktický pokus. Znát požadavky na bezpečné provedení experimentů.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                znalost středoškolské chemie 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Systematické pozorování studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivita při cvičeních, 100% účast, zpracování alternativních pokusů k danému tématu.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Čtrnáctová, H. - Halbych, J. Didaktika a technika chemických pokusů. Praha, Karolinum, 1997. 
                
 
            
                
                - 
                    Kol. Učebnice chemie pro ZŠ. 
                
 
            
                
                - 
                    Prokša, M. Chémia a my. Bratislava, SPN, 1997. 
                
 
            
                
                - 
                    Prokša, M. Technika a didaktika školských pokusov z chémie. Bratislava, Univerzita Komenského, 1998. 
                
 
            
                
                - 
                    Solárová, M. Chemické pokusy pro základní a střední školu. Brno, Paido, 1996. 
                
 
            
         
         
         
     |