| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Jodas Bořivoj, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Realizace  pokusů s vysokým motivačním účinkem, které vzbuzují zájem žáků o chemii. Při cvičení studenti provedou didaktický rozbor určeného pokusu včetně jeho provedení.  1.-5. Vstupní informace o cvičení. Provedení pokusů s vysokým motivačním účinkem, které vzbuzují zájem žáků o chemii. Využití přírodních indikátorů. Srážecí reakce. Oscilační reakce. Chemické sopky. Chemické fontány. Bengálské ohně. Úpravy pokusů zvyšující jejich efektivitu a názornost.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Laboratorní praktika
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 50 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Osvojit si: Realizaci  pokusů s vysokým motivačním účinkem, které vzbuzují zájem žáků o chemii. Didaktický rozbor určeného pokusu včetně jeho provedení.
                 
                Vysvětlit a odvodit základní poznatky oboru včetně řešení jednodušších problémů. Pracovat účelně a bezpečně v laboratoři.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                znalost středoškolské chemie 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Kombinovaná zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 aktivní účast na cvičení, seminární práce
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Prokša, M. Chémia a my. Bratislava, SPN, 1997. 
                
 
            
                
                - 
                    Solárová, M. Chemické pokusy pro základní a střední školu. Brno, Paido, 1996. 
                
 
            
         
         
         
     |