| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Šimanová Jana, Ing. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Kocourek Aleš, doc. Ing. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Drápela Emil, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Úvod do problematiky regionální ekonomice - pojmy, aktéři, role regionů jako aktivních aktérů. 2. Prostor v ekonomii 3. Lokalizační teorie a faktory 4. Prostorová a sídelní struktura 5. Aglomerace a aglomerační efekty 6. Faktory ovlivňující ekonomickou strukturu regionů 7. Odvětvová charakteristika firem 8. Metody regionální analýzy 9. Práce s daty a využití big data pro regionální rozvoj 10. Specifika regionálních ekonomik příhraničních a periferních regionů 11. Význam incentivních programů pro aktéry aktivní v regionální ekonomii 12. Příklady dobré praxe z EU 13. Příklady dobré praxe z ČR 14. Obhajoba semestrální práce
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Přednáška, Seminář, Samostudium studentů
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je seznámit studenty se základy regionální ekonomie a jejich průsečíky s ekonomickou geografií a regionálním rozvojem. Ve cvičeních pak budou studenti směřovat k prezentaci své semestrální práce, v níž se zaměří na analýzu konkrétního příkladu z ČR, čímž demonstrují své dovednosti v dané oblasti.
                 
                Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Jsou předpokládány všeobecné znalosti v rozsahu středoškolského studia.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Ústní zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 ústní zkouška, ústní prezentace seminární práce
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BLAŽEK, J. a D. UHLÍŘ. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, implikace.. Praha, 2020. ISBN 9788024645667.
                
 
            
                
                - 
                    HALSTEAD, J. M. a S. C. DELLER. Social Capital at the Community Level: An Applied Interdisciplinary Perspective. New York, USA, 2015. ISBN 9781138025646.
                
 
            
                
                - 
                    HÜBELOVÁ, D. Vybrané výsledky komparace kvality lidských zdrojů v okresech České republiky.. Geografický časopis, 66(4): 383-400., 2014. 
                
 
            
                
                - 
                    JEŽEK, J. a kol. Regionální rozvoj. Plzeň, 2014. ISBN 9788026104629.
                
 
            
                
                - 
                    PILEČEK, J. Koncept sociálního kapitálu: pokus o přehled teoretických a metodických východisek a aplikačních přístupů jeho studia.. Geografie, 115(1): 64-77., 2010. 
                
 
            
         
         
         
     |