| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Břehovský Jiří, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Semináře: 1. Kritická místa řešení slovních úloh.   2. Matematické soutěže na základní škole. 3. Matematické soutěže na střední škole.  4. Možnosti využití výpočetní techniky a různých online prostředí ve výuce matematiky. 5. Grafy ve školské matematice. 6. Rozvoj logického myšlení. 7. Rozvoj funkčního myšlení 8. Platónská tělesa - prostorová představivost trochu jinak.  9. Motivační prostředí a motivační úlohy ve vyučování matematice. 10. Teorie didaktických situací.  11. Van Hieleho model vytváření pojmů, vertikální a horizontální myšlení. 12. Projektové vyučování. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 8 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Seznámení studentů s moderními a netradičními metodami výuky matematiky - využití informačních technologií, vytváření didaktických situací, práce v motivačním prostředí. Práce s nadanými žáky, využití vzdělávacích center, tvorba inovativních výukových materiálů.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    F. Kuřina, Z. Půlpán:. Podivuhodný svět elementární matematiky.. Academia, Praha, 2006. 
                
 
            
                
                - 
                    K. Nemčíková a kol.:. Matematická gramotnost ve výuce.. 
                
 
            
                
                - 
                    Kopka, J.:. Hrozny problémů ve školské matematice. Ústí n.L. UJEP, 1999.. 
                
 
            
                
                - 
                    KUŘINA, F. a kol. Matematika a porozumění světu. Praha. 2009.
                
 
            
                
                - 
                    M. Musílek:. Kapitoly z dějin informatiky.. 
                
 
            
                
                - 
                    M.Hejný:. Teória vyučovania matematiky.. Bratislava SPN, 1996. ISBN 80-08-01344-3.
                
 
            
                
                - 
                    POLÁK, Josef. Didaktika matematiky: jak učit matematiku zajímavě a užitečně. Plzeň: Fraus, 2014. ISBN 978-80-7238-449-5.
                
 
            
                
                - 
                    RENDL, M., VONDROVÁ, N. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. Praha. 2013.
                
 
            
                
                - 
                    VONDROVÁ, N.. Matematická slovní úloha. Praha. 2020.
                
 
            
         
         
         
     |