| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Picek Jan, prof. RNDr. CSc.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        -Základní přehled metod a etap výzkumu trhu. -Pravidla tvorby dotazníku, základní typy otázek. -Měření a škály, speciální škálovací postupy. -Data mining - aplikace v oblasti marketingu. -Výběry z konečných populací - Horvitz-Thomsonův a poměrový odhad, výběrové plány, stratifikace, problematika non-response. -Klasifikace - shluková analýza, rozhodovací stromy. -Analýza nominálních dat v kontingenčních tabulkách. -Baysovský přístup k analýze trhu, MCMC metody.  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Samostatná výzkumná činnost studenta, Individuální konzultace, Seminář
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je prohloubit znalosti o základních metodách analýzy dat v oblasti průzkumu trhu a seznámit se pokročilejšími metodami. Probíraná témata by měla směřovat k potřebám doktorandů pro jejich odbornou práci.
                 
                Student získá detailní znalosti problematiky v oblasti podle schválení oborovou radou
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Ústní zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Ústní zkouška před komisí jmenovanou děkanem, písemná práce v rozsahu cca. 20 stran. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BERRY, M. a G. LINOFF. Data Mining Techniques - For Marketing, Sales, and Customer Relationship Management. Indianapolis, John Wiley & Sons, 2004. 
                
 
            
                
                - 
                    H. Řezanková. Analýza dat z dotazníkových šetření.. Praha, 2010. ISBN 978-80-7431-019-5.
                
 
            
                
                - 
                    Chakrapani, Ch. Statistics in Market Research.. 2004. ISBN 9780470689370.
                
 
            
                
                - 
                    I. Pecáková. Statistika v terénních průzkumech. Praha, 2011. ISBN 978-80-7431-039-3.
                
 
            
                
                - 
                    J. Ramík. Statistické metody v marketingu. Ostrava, 2005. 
                
 
            
                
                - 
                    Rossi, P.E., Allenby, G.M., Mcculloh, R. Bayesian Statistics and Marketing. 2005. ISBN 13-978-0-470863-6.
                
 
            
         
         
         
     |