| Název předmětu | Elementární aritmetika s didaktikou 2 | 
|---|---|
| Kód předmětu | KMA/KDA2* | 
| Organizační forma výuky | Seminář | 
| Úroveň předmětu | Magisterský | 
| Rok studia | nespecifikován | 
| Semestr | Zimní | 
| Počet ECTS kreditů | 3 | 
| Vyučovací jazyk | Čeština | 
| Statut předmětu | Povinný | 
| Způsob výuky | Kontaktní | 
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž | 
| Doporučené volitelné součásti programu | Není | 
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům | 
| Vyučující | 
|---|
        
  | 
| Obsah předmětu | 
| 
        Témata seminářů: 1. Budování pojmové struktury - motivace, separované modely, univerzální modely, abstraktní znalosti, krystalizace. 2. Zlomky, pojmy, práce s nimi. Využití názoru při práci se zlomky. 3. Výpočet části z celku (znázornění). Výpočet více částí z celku. Desetinná čísla. 4. Jednoduché slovní úlohy s jednou operací - metodický postup, typy úloh.  5. Složené slovní úlohy - metodický postup (názor). 6. Poznávání operace sčítání přirozených čísel - komparace metod. Zápis přirozeného čísla v různých číselných soustavách 7. Dělitelnost přirozených čísel, společný násobek a dělitel - aplikační úlohy. 8. Vytváření přirozeného prostředí pro nabývání dalších zkušeností s čísly. 9. Transmisivní a konstruktivistický přístup k výuce matematiky. 10. Konvergentní a divergentní myšlení v matematice, specifika na 1. stupni ZŠ. Algoritmy na 1. stupni ZŠ.  11. Aktivizující činnosti ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ  Badatelsky orientovaná výuka. 12. Logicko-kombinační myšlení žáků - metody jeho rozvoje, aktivizující činnosti. 13. Formalismus v matematice - formální a neformální znalosti, diagnostika formalismu. 14. Digitální technologie - pozitiva a negativa při jejich využívání. 
         | 
| Studijní aktivity a metody výuky | 
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Demonstrace dovedností studentů
        
            
  | 
| Výstupy z učení | 
| 
                
                Vybavit studenty poznatky, návyky a dovednostmi k využití aktivizujících činností ve výuce u vybraných témat matematiky na 1. stupni ZŠ (zlomky, slovní úlohy, přirozená čísla, desetinná čísla, dělitelnost) rozvoj konvergentního a divergentního myšlení, logicko-kombinačního myšlení, využití moderních informačních technologií ve výuce. Komentování matematických pojmů, příprava matematických her, soutěží, cvičení.
                 Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.  | 
        
| Předpoklady | 
| 
                
                
                Účast na seminářích, úspěšné absolvování Didaktiky aritmetiky 1
                
                
                    
                    
                        
                         KMA/KDA1* ----- nebo ----- KMA/PDA1*  | 
        
| Hodnoticí metody a kritéria | 
| 
                
                    
                        Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
                        
                        
                         Účast na seminářích, zápočtový test, seminární práce. Samostatné výstupy.  | 
        
| Doporučená literatura | 
        
  | 
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází | 
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | 
|---|