| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Břehovský Jiří, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Bímová Daniela, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Pirklová Petra, RNDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Předmět je zaměřen na aplikace teorie poznatků z geometrie při výuce matematiky na ZŠ - rozvíjení geometrických představ, relace a operace v geometrii, míra v geometrii, geometrická zobrazení, konstrukční úlohy, nové směry ve výuce, práce s pomůckami, implementace metody CLIL do výuky geometrie. Semináře:  1.- 2.       Nové směry a tendence ve výuce geometrie na ZŠ. Sledování a rozbor vyučovací hodiny.   3.- 4. Rozvíjení geometrické představivosti - základní geometrické pojmy z planimetrie a stereometrie.  5.- 6. Binární relace a operace v geometrii na ZŠ. Konstrukční úlohy na ZŠ a jejich řešení.  7.- 8. Geometrická zobrazení v rovině a v prostoru na ZŠ, jejich vlastnosti, užití. Geometrická míra na ZŠ, její vlastnosti, způsoby zavádění na ZŠ.  9.-10. Učitelova činnost ve třídě, na tabuli, s pomůckami apod.  Implementace metody CLIL ve výuce geometrie.     11. Rezerva.   
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 8 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět je zaměřen na aplikace teorie poznatků z geometrie při výuce matematiky na ZŠ - rozvíjení geometrických představ, relace a operace v geometrii, míra v geometrii, geometrická zobrazení, konstrukční úlohy, nové směry ve výuce, práce s pomůckami, implementace metody CLIL do výuky geometrie.
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Znalost středoškolské matematiky, základní znalost anglického jazyka.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Docházka na cvičení, aktivita, odevzdání semestrální práce. Zvládnutí učiva matematických disciplin, zejména didaktiky matematiky a Elementární matematiky 1.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Bímová, D. a kol. Náměty na aktivity rozvíjející matematickou gramotnost. Praha, 2019. ISBN 978-80-7603-059-6.
                
 
            
                
                - 
                    D. Gazárková a kol.:. Matematika pro střední školy - 3. díl: Planimetrie - Pracovní sešit 1 a 2.. Didaktis, Brno, 2013. 
                
 
            
                
                - 
                    Gábor, O. - Kopanev, O. - Križalkovič, K.:. Teória vyučovania matematiky 1. Bratislava, SPN 1989.. 
                
 
            
                
                - 
                    Hejný, M. a kol.:. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava, SPN 1990.. &, &. 
                
 
            
                
                - 
                    J. Mrázek, I. Šubrtová:. Matematika pro střední školy - 6. díl: Stereometrie - Pracovní sešit.. Didaktis, Brno, 2014. 
                
 
            
                
                - 
                    J. Vondra:. Matematika pro střední školy - 3. díl: Planimetrie - Učebnice.. Didaktis, Brno, 2013. 
                
 
            
                
                - 
                    J. Vondra:. Matematika pro střední školy - 6. díl: Stereometrie - Učebnice.. Didaktis, Brno, 2014. 
                
 
            
                
                - 
                    Kouřim, J. a kol. Základy elementární geometrie. Praha, SPN 1985. Gábor, O. - Kopanev, O. - Križalkovič, K.: Teória vyučovania matematiky 1. Bratislava, SPN 1989. Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava, SPN 1990. Učebnice matematiky pro základní školy. Metodické příručky k těmto učebnicím. Vzdělávací program Základní škola. Praha, Fortuna 1996.. &, &. 
                
 
            
                
                - 
                    POLÁK, Josef. Didaktika matematiky: jak učit matematiku zajímavě a užitečně. Plzeň: Fraus, 2014. ISBN 978-80-7238-449-5.
                
 
            
         
         
         
     |