| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Pirklová Petra, RNDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Cvičení:  Rovinná a prostorová představivost - její složky, příčiny nízké úrovně  Prostorová percepce - porovnávací úlohy  Prostorová vizualizace - vizuálně geometrické a kreativní úlohy, krychlové stavby  Mentální rotace - pohledy na tělesa, geometrická zobrazení v rovině i prostoru, pohyb těles a rovinných útvarů  Chápání prostorových vztahů - konstrukční úlohy  Prostorová orientace - úlohy s mapou či plánem  Hry zaměřené na rozvoj představivosti (stavebnice, hry, hlavolamy, labyrinty)  Klamy při vnímání prostoru  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, E-learning, Samostudium studentů
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 14 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 14 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 4 hodiny za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem je postupně studenty seznámit s rovinnou a prostorovou představivostí a jejím užitím. Dále pak praktické řešení různých typů úloh, her, hlavolamů atp., při kterých je rozvíjena rovinná i prostorová představivost.
                 
                Cílem je postupně studenty seznámit s rovinnou a prostorovou představivostí a jejím užitím. Dále pak praktické řešení různých typů úloh, her, hlavolamů atp., při kterých je rozvíjena rovinná i prostorová představivost.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                -
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Kombinovaná zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 účast na cvičeních, seminární práce
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Kárová, V. Didaktické hry ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku základní a obecné školy, část geometrická. Plzeň, Západočeská univerzita. 2004.
                
 
            
                
                - 
                    Molnár, J., Perný, J., Stopenová, A. Prostorová představivost a prostředky k jejímu rozvoji. Praha: JČMF. 2006.
                
 
            
                
                - 
                    Molnár, J. Rozvíjení prostorové představivosti (nejen) ve stereometrii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2009.
                
 
            
                
                - 
                    Riedlerová, I. Hádanky a hlavolamy pro rozvoj myšlení dětí. Praha: Portál. 2001.
                
 
            
                
                - 
                    Špačková, R. 111 námětů pro tvořivou hru dětí. Praha: Portál. 2010.
                
 
            
                
                - 
                    Voráčová, Š.:. Atlas geometrie. Academia, 2012. 
                
 
            
         
         
         
     |