| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Hrabáková Luďka, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Antické Řecko 2. Starověký Řím 3. Kultura raného středověku - doba románská 4. Kultura vrcholného a pozdního středověku - gotika  5. Renesance v Evropě 6. Renesance v českých zemích 7. Baroko v Evropě 8. Baroko v českých zemích 9. Klasicismus 10. Romantismus - historismus 11. Secese, moderna a kubismus 12. Kulturní proudy mezi světovými válkami 13. Kultura po 2. sv. válce do současnosti 14. Rekapitulace, opakování ke zkoušce 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 32 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 24 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled základních etap vývoje evropské kultury s důrazem na podstatné souvislosti a návaznost na současnou kulturu. V centru pozornosti bude výtvarné umění, architektura, užité umění a životní styl ve vybraných etapách kulturních dějin.         
                 
                Studenti budou obeznámeni s látkou v souladu s cílem a obsahem předmětu.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 úspěšné absolvování písemného zápočtového testu
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    e-learningový kurz Dějiny kultury na https://elearning.fp.tul.cz/course/view.php?id=328. e-learningový kurz Dějiny kultury. 
                
 
            
                
                - 
                    Gympel J. Dějiny architektury od antiky po současnost. Bratislava: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-081-5.. 
                
 
            
                
                - 
                    Hájek, Václav.  Architektura. Klíč k architektonickým slohům. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-722-2. 
                
 
            
                
                - 
                    HRABÁKOVÁ, Luďka. Kulturní historie. [Multimediální interaktivní výukový CD-ROM] Liberec: Centrum dalšího vzdělávání, 2008. ISBN 978-80-7372-310-1.. 
                
 
            
                
                - 
                    JŮZL, V. a kol. Dějiny umělecké kultury II. Praha: SPN, 1989. 
                
 
            
                
                - 
                    KRAUSOVÁ, A. C. Dějiny malířství od renesance po současnost. Bratislava: Slovart, 1998.. 
                
 
            
         
         
         
     |