| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Václavíková Lenka, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Úvodní seminář s objasněním témat kurzu a práce s motivací studujících 2. Sociální teorie dětství 3. Socializace jako základní proces vývoje dětství 4. Diverzita socializačních procesů 5. Vývojová psychologie a teorie sociální identity 6. Historický pohled na dětství 7. Pubescentní vývoj dítěte, rizika a zdraví 8. Rodina jako základní prostředí vývoje dítěte 9. Tělesnost 10. Role školy v dětství a mladí jedince 11. Dětství a gender 12. Vliv mediálního prostředí a digitalizovaného světa na vývoj dítěte 13. Zdroje ohrožení a cesty zdraví vývoje dítěte 14. Závěrečný seminář, shrnutí, evaluace
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        
        
        
        nespecifikováno
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět bude zaměřený na objasnění základních stavebních kamenů vývoje dítěte, podmínek jeho výchovy a edukace, socializace. Zdůrazní roli dospělých postav v životě dítěte se zvláštním ohledem na vyučující a další pedagogické osoby. Hlavním cílem je objasnění fází vývoje a potřeb dítěte, které se k nim váží a způsobům, jak je plnohodnotně sytit v podmínkách současné společnosti, dnešních rodin a vzdělávacího systému. Součástí kurzu budou i témata nepříznivého vývoje a podmínek v dětství a sociálně patologické odchylky. Kurz vychází ze sociologické a psychologické perspektivy.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                 Aktivní účast na seminářích a zadaných úkolech Závěrečný test 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
         
         
     |