| Název předmětu | Oborová didaktika 1 | 
|---|---|
| Kód předmětu | KSH/KOD1 | 
| Organizační forma výuky | Seminář | 
| Úroveň předmětu | Magisterský | 
| Rok studia | nespecifikován | 
| Semestr | Zimní | 
| Počet ECTS kreditů | 4 | 
| Vyučovací jazyk | Čeština | 
| Statut předmětu | Povinný | 
| Způsob výuky | Kontaktní | 
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž | 
| Doporučené volitelné součásti programu | Není | 
| Vyučující | 
|---|
        
  | 
| Obsah předmětu | 
| 
        Přednášky: 1.Představení koncepce kurzu a témat, uvedení do problematiky specifik výchovy k občanství a základů společenských věd. 2.Plánování výuky v třífázovém systému E.U.R. a specifika konstruktivního přístupu k učení. 3.Výzvy učitele výchovy k občanství (zaměřeno na role a kompetence učitele ve vztahu k výchově k občanství). 4.Výchovné a vzdělávací cíle, schopnost didaktické analýzy.  5.Úrovně získávaných kompetencí při výuce témat Výchovy k občanství a základů společenských věd. 6.Vyučovací metody při pedagogické realizaci oborů Výchovy k občanství a základů společenských věd. 7.Kontroverze ve výuce témat Výchovy k občanství a základů společenských věd.  Semináře:  1.Vstupní test ze základních znalostí obecné didaktiky, doplnění nutné terminologie. 2.Didaktické metody a jejich praktické využití ve výchově k občanství I. 3.Skupinová práce v hodinách ZSV (příklady kooperace ve výuce). 4.Skupinová práce v hodinách ZSV (příklady evokace a reflexe na vybraných tématech skrze skupinovou práci). 5.Modelové situace (zaměřené na rétorické a argumentační dovednosti).  6.Modelové situace (zaměřené na prezentační dovednosti). 7.Projektové vyučování (příklady témat školních projektů a příklady jejich realizace).
         | 
| Studijní aktivity a metody výuky | 
| nespecifikováno | 
| Výstupy z učení | 
| 
                
                Didaktický kurz vytváří prostředí pro získání kompetencí budoucích učitelů Výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ. Kurz uvádí formou sedmi přednášek do problematiky specifik výuky a výchovy v této vzdělávací oblasti. V seminářích se pak následně procvičuje využití kooperativních metod a organizačních forem pro výuku výchovy k občanství a Občanský a společensko-vědní základ (dále jen základy společenských věd). Frekventanti kurzu si sami v modelových situacích v rámci seminářů vyzkouší využití současných metod kooperativního učení.
                 | 
        
| Předpoklady | 
| 
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                 | 
        
| Hodnoticí metody a kritéria | 
| 
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                 Odevzdání práce na E-learningu (viz níže), a ověření poznatků získaných v kurzu formou závěrečného kolokvia.  | 
        
| Doporučená literatura | 
        
  | 
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází | 
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | 
|---|