| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Podzimek Michal, PaedDr. ICLic. Th.D, Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Václavíková Lenka, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Semináře: 1.Zadání tématu semestrálního projektu pro projektové vyučování ve vzdělávacím oboru Základy společenských věd - Výchova k občanství. 2.Vyučující jako nástroj výchovy - sebepoznání, porozumění zpětné vazbě. 3.Modelové situace pro výchovně vzdělávací cíle v okruhu Člověk jako jedinec. 4.Modelové situace pro výchovně vzdělávací cíle v okruhu Člověk jako jedinec. 5.Modelové situace pro výchovně vzdělávací cíle v okruhu Člověk ve společnosti. 6.Modelové situace pro výchovně vzdělávací cíle v okruhu Člověk ve společnosti. 7.Modelové situace pro výchovně vzdělávací cíle v okruhu Člověk ve společnosti. 8.Modelové situace pro výchovně vzdělávací cíle v okruhu Člověk, stát a právo. 9.Modelové situace pro výchovně vzdělávací cíle v okruhu Člověk, stát a právo. 10.Modelové situace pro výchovně vzdělávací cíle v okruhu Člověk, stát a hospodářství. 11.Modelové situace pro výchovně vzdělávací cíle v okruhu Člověk, stát a hospodářství. 12.Modelové situace pro výchovně vzdělávací cíle v okruhu Mezinárodní vztahy, globální svět. 13.Modelové situace pro výchovně vzdělávací cíle v okruhu Mezinárodní vztahy, globální svět. 14.Závěrečné shrnutí kurzu, diskuse nad hodnocením odevzdaných semestrálních projektů.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        
        
        
        nespecifikováno
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Didaktický kurz vytváří prostředí pro získání kompetencí budoucích učitelů základů společenských věd. Kurz navazuje na práci v předmětu Oborová didaktika 1 a Didaktické dovednosti pro společenské vědy 1, které mu jsou prerekvizitami. Procvičovaná témata vedou frekventanta k hlubšímu i konkrétnějšímu zaměření na témata výchovy k občanství pro 2. stupeň ZŠ.  Kurz uvádí frekventanty do problematiky využití organizačních forem výuky v předmětu základů společenských věd a výchovy k občanství, jak je koncipován ve standardech pro tuto vzdělávací oblast. Frekventanti kurzu tak budou seznámeni a sami si v modelových situacích ověří využití současných metod kooperativního učení. Kurz slouží především k získání kompetence k učení Základů společenských věd či výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ. 
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                 Aktivní účast na seminářích, vytvoření a prezentace semestrálního projektu.  Aktivní účast na semináři. Projekt a jeho prezentace. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BELZ, Horst a SIEGRIST, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. 3. vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0846-4.. 
                
 
            
                
                - 
                    ČINČERA, Jan et al. Environmentální výchova z pohledu učitelů. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8439-1.. 
                
 
            
                
                - 
                    Kasíková, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, Portál, 2016.ISBN 978-80-262-0983-6.. 
                
 
            
                
                - 
                    LOKŠOVÁ, Irena a LOKŠA, Jozef. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0374-2.. 
                
 
            
                
                - 
                    OBST, Otto. Obecná didaktika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5141-1.. 
                
 
            
                
                - 
                    PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7.. 
                
 
            
                
                - 
                    SLAVÍK, Jan et al. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2017. ISBN 978-80-210-8568-8.. 
                
 
            
         
         
         
     |