| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Podzimek Michal, PaedDr. ICLic. Th.D, Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Projektové vyučování I 2. Projektové vyučování II 3. Učebnice a učební texty OV I 4. Učebnice a učební texty OV II 5. Modelové situace I 6. Modelové situace II 7. Modelové situace III 8. Skupinová práce v hodinách OV I 9. Skupinová práce v hodinách OV II 10. Práce s audiovizuální technikou 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 70 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Kurz je zaměřen na uvedení do problematiky didaktiky občanské výchovy se zvláštním zaměřením na konceptuální rámec občanské výchovy a základní metodická postupy. Frekventanti kurzu tak budou seznámeni se základními východisky občanské výchovy jakožto školního předmětu v českém vzdělávacím systému, s aplikací rámcových vzdělávacích programů a také s teorií hlavních metod výuky. 
                 
                Studenti budou obeznámeni s látkou v souladu s cílem a obsahem předmětu.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Ústní zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Povinná účast na seminářích, práce se studijní oporou, vypracování semestrálního projektu a jeho prezentace, bližší informace budou sděleny na prvním semináři kurzu a ve studijní opoře.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                     https://elearning.fp.tul.cz/course/view.php?id=1360. 
                
 
            
                
                - 
                    BELZ, H. SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. 375 s. ISBN 80-7178-479-6.. 
                
 
            
                
                - 
                    BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998.. 
                
 
            
                
                - 
                    DOPITA, M. HRACHOVCOVÁ, M. (eds.). Výchova k demokracii v transformující se společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. 186 s. ISBN 80-244-0306-4.. 
                
 
            
                
                - 
                    DOPITA, M. (ed.). Konstrukce politična ze strany dětí. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. 190 s. ISBN 80-244-0476-1.. 
                
 
            
                
                - 
                    EGGERT, M.A. FALZON, W. Řešení konfliktů. Praha: Portál, 2005. 112 s.. 
                
 
            
                
                - 
                    GRECMANOVÁ, H. URBANOVSKÁ, E. NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení. 
                
 
            
                
                - 
                    HRACHOVCOVÁ, M. STANĚK, A. (eds.). Občanská výchova v globalizující se společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. 228 s. ISBN 80-244-0475-3.. 
                
 
            
                
                - 
                    LENCZ, L.  KRIŽOVÁ, O. Etická výchova : metodický materiál. Praha : Luxpress, 2000. 168 s. ISBN 80-7130-091-8 .. 
                
 
            
                
                - 
                    MIČIENKA, M. - Jirák, J. Základy mediální výchovy. Praha : Portál, 2007. 295 s. ISBN 978-80-7367-315-4.. 
                
 
            
                
                - 
                    MIČIENKA, M., Jirák a kol. Rozumět médiím. Základy mediální výchovy pro učitele. Praha: PartnersCzech, 2006. ISBN 80-239-6762-2.. 
                
 
            
         
         
         
     |