| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Václavíková Lenka, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Exnerová Stanislava, PhDr.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Kurz je uvedením do základních konceptů a praktických postupů v oblasti sociální komunikace a řešení konfliktu. Cílem kurzu je ukázání a procvičení řady vhodných postupů v dané oblasti. Studující budou odcházet s procvičenou sadou nástrojů v oblasti komunikace a řešení konfliktu pro svoje další profesní uplatnění. Semináře: 1.Úvodní seminář s objasněním témat kurzu a práce s motivací studujících. 2.Charakteristiky zdravé komunikace. Porozumění a procvičování. 3.Emoční inteligence, empatické reakce, empatie v praxi. Nácvik.  4.Empatický/pomáhající rozhovor. Nácvik postupů. I 5.Základní formy konfliktu a jejich porozumění. Nácvik situací. 6.Řešení konfliktu z jednotlivých pozic. Nácvik rolí a postupů. 7.Mediace a její využití v praxi. Procvičování. 8.Specifika školních konfliktů a školní mediace. Porozumění a nácvik.  9.Interkulturní komunikace. Porozumění specifikům a procvičení. 10.Teenager ve škole, specifika interakcí. Procvičování porozumění, rolí.  11.Asertivita a jak odhalit manipulace. Možnosti a rizika. Postupy, porozumění. 12.Transakční analýza a její elementární využití ve škole. Procvičení. 13.Vliv médií v komunikaci. Aktivní práce s tématem. 14.Závěrečný seminář, shrnutí, evaluace.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        
        
        
        nespecifikováno
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Kurz je uvedením do základních konceptů a praktických postupů v oblasti sociální komunikace a řešení konfliktu. Cílem kurzu je ukázání a procvičení řady vhodných postupů v dané oblasti. Studující budou odcházet s procvičenou sadou nástrojů v oblasti komunikace a řešení konfliktu pro svoje další profesní uplatnění.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                 Aktivní účast na seminářích Zpracování závěrečného projektu 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BAUER, Joachim. Proč cítím to, co ty: intuitivní komunikace a tajemství zrcadlových neuronů. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5737-7.. 
                
 
            
                
                - 
                    GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Vyd. 2., (V nakl. Metafora 1.). Přeložil Markéta BÍLKOVÁ. V Praze: Metafora, 2011. ISBN 978-80-7359-334-6.. 
                
 
            
                
                - 
                    JANOUŠEK, Jaromír. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1594-0.. 
                
 
            
                
                - 
                    JENSEN, Frances E. a Amy Ellis NUTT. Mozek teenagera. Přeložil Petr ŠTIKA. Praha: Dobrovský s.r.o., 2015. Knihy Omega. ISBN 978-80-7390-190-5.. 
                
 
            
                
                - 
                    KOPŘIVA, Pavel et al. Respektovat a být respektován. Vyd. 3. Kroměříž: Spirála, 2008. 978-80-904030-0-0.. 
                
 
            
                
                - 
                    ŠEĎOVÁ, Klára; ŠVAŘÍČEK, Roman; ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012, ISBN 978-80-262-0085-7.. 
                
 
            
                
                - 
                    ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Facilitativní mediace: řešení konfliktu prostřednictvím mediátora. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0091-8. 
                
 
            
         
         
         
     |