Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 30 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 35 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
    
        
            
                
                - 
                    BERNSTEIN, B. Class, codes and Kontrol. London: Routledge & Kegan Paul, 1971. ISBN 0415302870. HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7. HAVLÍK, R. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha. PedF UK, 1998. ISBN 80-86039-72-2. RŮŽIČKA, R., BALLANTINE, J., H., RUIZ SAN ROMÁN, J. (eds.) Key Contexts for Education and Democracy in Globalizing Societies. Praha: Action M, 2004. ISBN 80-86742-05-9. TAYLOR, D. Many Families, Many Literacies. Porthsmouth (New Hampshire): Heineman, 1997. ISBN 0-435-08130-6. THERNSTROM, S., THERNSTROM, A. No Excuses: Closing the Racial Gap in Learning. New York: Simon & Schuster, 2003. ISBN 0-74320446-8. LILLY, E., GREEN, C. R. Developing Partership with Families Through Children´s Literature. New Jersey: Prentice Hall, 2003. ISBN 0-13-031351-3. RABUŠICOVÁ M. Gramotnost: staré téma v novém pohledu. FF MU: Brno, 2002. ISBN 80-210-2858-0. ILLICH, I. Odškolnění společnosti. Praha: SLON, 2001. ISBN 80-85850-96-6. Hendrichová, J. (ed.) Lidské zdroje v ČR 1999. Praha: ÚIV, NVF, 1999. ISBN 80-211-0325-6. Boudon, R. Education, Opportunity and Social Inequality. New York: John Wiley and Sons, 1974. ISBN 0-471-09105-7mezilidské komunikace. Grada 2001.. 
                
 
            
                
                - 
                    BALLANTINE, J.H. The Sociology of Education, Schools and Society: A Systematic Analysis. New Jersey: Prentice Hall, 2001. ISBN 0-13-025974-8. 
                
 
            
                
                - 
                    BOUDON, R. Education, Opportunity and Social Inequality. New York: John Wiley and Sons, 1974. ISBN 0-471-09105-7. 
                
 
            
                
                - 
                    HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál 2002.. 
                
 
            
                
                - 
                    HAVLÍK, R. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha: PedF UK, 1998.. 
                
 
            
                
                - 
                    HENDRICHOVÁ, J. Lidské zdroje v ČR 1999. Praha: ÚIV, NVF, 1999.. 
                
 
            
                
                - 
                    ILLICH, I. Odškolnění společnosti. Praha: SLON, 2001.. 
                
 
            
                
                - 
                    Kasíková, H., Straková, J. Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011.. 
                
 
            
                
                - 
                    KATRŇÁK, T. Odsouzení k manuální práci: Vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005.. 
                
 
            
         
         
         
     |