| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kupr Jaroslav, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Charakteristika drobných pohybových her, organizace a pravidla sportovních her (basketbal, florbal, fotbal a přehazovaná). 2. Hry pro zahřátí organismu  3. Hry rozvíjející rychlostní schopnosti. 4. Hry pro rozvoj obratnosti. Úpolové hry. 5. Hry rozvíjející obratnost s míčem. 6. Hry pro rozvoj vytrvalostních schopností.  Hry na zklidnění.  7. Vybíjená - pravidla hry.  Metodika  nácviku herních činností jednotlivce  důležitých pro vybíjenou (dribling, házení, chytání).  8. Basketbal - herní činnosti jednotlivce obranné a útočné (dribling, přihrávky, chytání míče, uvolňování hráče s míčem,  uvolňování hráče bez míče).  9. Basketbal - herní kombinace "hoď a běž". Nácvik střelby, dvojtakt. Průpravné hry pro basketbal. Nácvik rozhodování. 10. Florbal - nácvik herních činností jednotlivce (přihrávky, zpracování míčku, vedení míčku - florbalový driblink, střelba na branku).  11. Florbal - herní kombinace přihraj a běž. Osobní obrana. Pravidla florbalu. Průpravné hry. 12. Fotbal - nácvik základních dovedností (přihrávky, zpracování přihrávky, vedení míče, střelba na branku). 13. Fotbal - herní kombinace přihraj a běž. Osobní obrana. Průpravné hry.  14. Přehazovaná - pravidla, hra.    
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 15 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 15 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Výuka je zaměřena na drobné pohybové hry a základy sportovních her využitelných na 1. stupni základních škol. Studenti se seznámí s metodikou, organizací a pravidly her tak, aby byli schopni hry vyučovat a řídit. Součástí jsou i pedagogické výstupy studentů na zadané téma, v daný termín.   
                 
                Student bude schopen správného technického provedení herních dovedností. Student získá odborné kompetence pro realizaci hry a rozhodování ve hrách. 
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Zvládnutí středoškolského učiva tělesné výchovy. Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta. 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta, Didaktický test
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na výuce, docházka min. 80 %.  U kombinované formu studia je nutná aktivní účast po celou dobu vypsané časové dotace výuky.  Praktické dovednostní zápočty a písemný test. Dovednostní požadavky:  Basketbal - slalom s driblingem zakončený dvojtaktem střelbou na koš.  Florbal - slalom s míčkem zakončený střelbou na branku.  Fotbal- slalom s míčem zakončený střelbou na branku.  Přehazovaná - 20 přihrávek ve dvojicích, provedených metodicky správně.   Součástí výuky jsou úvodní výstupy studentů (hry, rozcvička) a průběžné dovednostní testy z jednotlivých sportovních her.   Pro potřeby distanční výuky je využíván systém Google Meet. Závěrečný test může probíhat on-line formou (záleží na podmínkách a rozhodnutí vyučujícího). Prokázání dovedností a odevzdání zápočtového požadavku je možné požadovat multimediální formou (video, prezentace apod.).
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    KAPLAN, A., BARTŮNĚK, D., NEUMAN, J. Skáčeme, běháme a hrajeme si na hřišti i pod střechou. Praha : Portál, 2010.. ISBN 978-80-7367-623-0.
                
 
            
                
                - 
                    MAZAL, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc : Hanex, 2000. ISBN 80-85783-29-0.. ISBN 80-85783-29-0.
                
 
            
                
                - 
                    MUŽÍK,V., NOVÁČEK, V. Nehrajeme jen vybíjenou. Olomouc: Hanex, 1993.. 
                
 
            
                
                - 
                    NYKODÝM, J. - et., kol. Teorie a didaktika sportovních her. Brno. Masarykova univerzita : FSpS MU, 2006. 120 s. 1. vydání. ISBN 80-210-4042-4.. 
                
 
            
                
                - 
                    TŮMA, M., TKADLEC, J. ry s míčem pro děti. Praha : Grada, 2004.. &, &. ISBN 978-80-247-3489-7.
                
 
            
                
                - 
                    VELENSKÝ, M. Praktická cvičení pro školní basketbal. Praha : FTVS UK, 1994.. 
                
 
            
         
         
         
     |