| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Knopová Lenka, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Tematické kruhy - přednášky: 1. Úvod do didaktiky TV - základní pojmy, motorika, pohybová gramotnost.  2. Ontogeneze motoriky v propojení s tělesným a psychickým vývojem. Dítě jako subjekt vyučování. 3. Pohybové schopnosti a možnosti zátěže v předškolním věku. 4. Role učitele v procesu vyučování - efektivní učitel.  5. Didaktické způsoby, styly, postupy a zásady. 6. Tělesná výchova v režimu mateřské školy. Diagnostika motorické kompetence v MŠ - hrubá a jemná motorika.  7. Test  Tematické okruhy - cvičení: 1. Terminologie tělesných cvičení. 2. Metodicko - organizační formy pohybových aktivit v mateřské škole - zásady efektivní výuky.  3. Pohybová omezení v MŠ. 4. Motivace v hodinách TV u předškolních dětí - pohybová pohádka.  5. Diagnostika a motorické testy u předškolních dětí. 6. Metodické výstupy 7.      Metodické výstupy  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Prezentace a obhajoba písemné práce
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 25 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je seznámit studenty se základními didaktickými principy pohybového vzdělávání dětí předškolního věku.
                 
                Student získá odborné kompetence pro vyučování TV v MŠ.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní znalosti z pedagogiky.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Didaktický test, Prezentace osvojených vědomostí formou referátu
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Teoretický test  Účast na praktických cvičeních Vypracování přípravy na hodinu na řízenou pohybovou aktivitu v MŠ - vzor přípravy na e-learningu Praktický výstup - nácvik vybrané pohybové dovednosti dle organizačně - metodických zásad a postupů  Minimální počet vypsaných termínů - 3  
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorika. Brno : MU, 2007.. ISBN 978-80-210-3067-4.
                
 
            
                
                - 
                    DVOŘÁKOVÁ, H. Didaktika TV nejmenších dětí a dětí s hendikepy. Praha : UK - PF, 2000.. 
                
 
            
                
                - 
                    DVOŘÁKOVÁ, H. Sportujeme s nejmenšími dětmi. 2. vyd.. TeMi CZ, 2009. ISBN 978-80-87156-26-1.
                
 
            
                
                - 
                    LAUPER, R. Dítě v pohybu od hlavy až k patě: pohybové hry a práce s tělem pro předškoláky a školáky. Olomouc: Poznání, 2018. ISBN 80-7178-693-4.
                
 
            
                
                - 
                    MUŽÍK, V., ŠERÁKOVÁ H. a JANOŠKOVÁ, H. Abeceda pohybové aktivity dětí. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9405-5.
                
 
            
         
         
         
     |