| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Úvod do problematiky. Zdravý životní styl,  pohybová aktivnost, pohybový režim. Charakteristika kondičních programů. Propagačně motivační programy. Kondiční programy. Cooperův program. Tvorba kondičních programů. Optimalizace tělesné hmotnosti. Testování výkonnosti sportovce - motorické testy. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou vlivu kondičních cvičení na výkonnost a zdraví lidského organismu. V průběhu přednášek budou probrána základní témata z teorie tréninku , zdravotního cvičení a testování výkonnosti sportovce. Student se dozví jak rozvíjet koordinační schopnosti, svalovou sílu, hmotu a  vytrvalost, jaké jsou zásady při tvorbě tréninkových plánů a jakým způsobem cvičení přispívá ke zdravému životnímu stylu a optimalizaci tělesné hmotnosti.
                 
                Student bude schopen vytvořit cvičební program pro děti rozvíjející kondici.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta. 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Didaktický test
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 účast na cvičeních, seminární práce
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    DOVALIL, J. a CHOUTKOVÁ, B. Abeceda tréninku chlapců a dívek. Praha : Olympia, 1988.. 
                
 
            
                
                - 
                    DOVALIL, J. Věkové zvláštnosti dětí a mládeže a sportovní trénink. Praha : Karolinum, 1992.. 
                
 
            
                
                - 
                    CHOUTKA, M. a DOVALIL, J. Sportovní trénink. 2. vyd. Praha : Olympia, 1991.. 
                
 
            
                
                - 
                    KRIŠTOFIČ, J. Kondiční trénink. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2197-2.. 
                
 
            
                
                - 
                    MĚKOTA, K. a BLAHUŠ, P. Motorické testy v tělesné výchově. 1.vyd. Praha : SPN, 1983.. 
                
 
            
                
                - 
                    ŠTILEC, M. aj. Sportovní příprava mládeže. Praha : SPN, 1989.. 
                
 
            
                
                - 
                    TICHÝ, M. Funkční diagnostika pohybového aparátu. Praha: RE-FIT, 1994. 60 s.. 
                
 
            
                
                - 
                    TLAPÁK, P. Tvarování těla pro muže a ženy. Praha: ARSCI, 1999. 268 s. ISBN 80-86078-00-0.. 
                
 
            
         
         
         
     |