| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Cvičení:  1. Základní pojmy. Terapeutické a pedagogické pojetí psychomotoriky. 2. Psychomotorický vývoj během ontogeneze. Poruchy v psychomotorickém vývoji a jejich projevy. 3. Psychomotorická diagnostika v pedagogické praxi. 4.      Využití psychomotoriky v praxi. Rozvoj jemné a hrubé motoriky, koordinace, orientace, rovnováhy. Hry a prožitková pedagogika. 5. Praktická cvičení. Udělování zápočtů.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Seznámení s netradičními formami výuky vedoucími k prožitku a radosti z pohybu. Využití netradičních pomůcek, které pomáhají ovlivňovat psychofyzický stav žáků.
                 
                Student je schopen do výuky tělesné výchovy účelově zařazovat psychomotorická cvičení.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta. 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia, Písemná práce, Test
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 1. 80% aktivní účast na cvičeních, 2. včasné odevzdání seminární práce, 3. aktivní účast na pedagogické diagnostice. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    ADAMÍROVÁ, J. Hravá a zábavná výchova pohybem : základy psychomotoriky.Praha : Česká asociace Sport pro všechny, 2000.. 
                
 
            
                
                - 
                    BLAHUTKOVÁ, M., a KOUBOVÁ, J. Psychomotorika aneb prožitek z pohybu. Brno: CDVU MU, 1997. BLAHUTKOVÁ, M., a KOUBOVÁ, J. Psychomotorika aneb prožitek z pohybu. Brno: CDVU MU, 1997.. 
                
 
            
                
                - 
                    BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorika. Brno : MU, 2007.. ISBN 978-80-210-3067-4.
                
 
            
                
                - 
                    HERMOVÁ, S. Psychomotorické hry. Praha : Portál, 1994.. 
                
 
            
                
                - 
                    NOVÁČEK, V., NOVÁČKOVÁ, E., ŽŮREK, P. Psychomotorika. 1. Vyd. Brno : FSpS MU, 2004.. 
                
 
            
                
                - 
                    SZABOVÁ, M. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha : Portál, 1999.. 
                
 
            
                
                - 
                    SZABOVÁ, M. Preventivní a nápravná cvičení. Praha : Portál, 2001.. 
                
 
            
         
         
         
     |