| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Cvičení: Charakteristika tenisu, pravidla. Historie. Biomechanické poznatky. Názvosloví. Nácvik a zdokonalování úderů, popis techniky úderů. Přímý forhend. Forhend s horní rotací. Forhend se spodní rotací. Přímý bekhend. Bekhend s horní rotací. Bekhend se spodní rotací. Bekhend obouruč. Nácvik a zdokonalování voleje, smeče, lobu. Útočný lob. Obranný lob. Nácvik a zdokonalování  podání. Druhé podání a jejich taktické využití. Přímé podání. Podání s boční rotací. Podání s kombinovanou rotací. Nácvik a zdokonalování  smeče. Smeč forhendem. Smeč bekhendem. Nácvik tenisových úderů  na odrazové stěně. Nácvik, zdokonalování a udržování tenisových úderů u odrazové stěny. Charakteristika badmintonu.  Technika hry, nácvik herních činností. Biomechanické poznatky. Pohyb hráče po hřišti. Úvod do pohybové techniky. Nácvik a zdokonalování základních úderů.   Nácvik a zdokonalování forhendu (lob, drajv, kraťas a smeč).  Nácvik a zdokonalováníbekhendu (lob, drajv a kraťas ). Nácvik spodního forhendu a bekhendu. Nácvik kombinace jednotlivých základních úderů. Nácvik a zdokonalování krátkých a vysokých podání. Využití jednotlivých herních činností v utkání.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem je seznámit studenty se základní charakteristikou tenisu a badmintonu (technika, pravidla, organizace soutěží) a se základními pohybovými dovednostmi příslušné hry.
                 
                Student získá odborné kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu. 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Systematické pozorování studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na výuce, osvojení základních herních dovedností a pravidel hry singlu a debla.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    LEKIČ, M. Učebnice tenisu. Praha : T/Production, 1997. 
                
 
            
                
                - 
                    TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry. 1. vyd. Praha : Grada, 2004.. ISBN 80-247-0875-2.
                
 
            
                
                - 
                    TÁBORSKÝ, F., SÜSS, V. Sportovní hry II. Praha: Grada, 2005.. ISBN 80-247-1330-6.
                
 
            
         
         
         
     |