| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Čaplová Petra, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Knopová Lenka, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Antoš Radim, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Dygrín Jiří, PaedDr.
                
 
            
                - 
                    Rubín Lukáš, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Šeflová Iva, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Vrchovecká Pavlína, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Jeřábek Petr, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Kupr Jaroslav, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Kuprová Klára, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        V rámci konceptu aktivního životního stylu studentů dochází od akademického roku 2013/14 k modularizaci předmětu (modul zdravotní, pohybový a kontrolní/evaluační) a ke změnám obsahu výuky. A) Zdravotní modul: Zdravotní modul představuje předání základních teoretických poznatků k problematice pozitivního vztahu pohybové aktivity ke zdraví každého jedince. Realizován je formou diskuse a odkazů na příslušný webový portál KTV FP TUL. Důležitou součástí webové podpory jsou poznatky sportovní medicíny související s realizací pohybové aktivity a poskytováním první pomoci. Cílem modulu je zvýšit motivaci studentů k osvojování si základních poznatků souvisejících s aktivním životním stylem a tím přispět ke snížení potencionálního rizika výskytu civilizačních onemocnění.  B)  Pohybový modul: Cvičení s balančními pomůckami Výuka je zaměřena na cvičení na balančních plochách pro zlepšení stability vnitřního stabilizačního systému, koordinace, rovnováhy i fyzické kondice. V hodinách budou využívány pomůcky: gymbally, overbally, bosu, houpací desky, točny Togu, balanční podložky theraband a balance stepy - v různých kombinacích. Fitness a cvičení s hudbou Výuka je zaměřena na praktické možnosti využití moderních pohybových forem v kondiční přípravě studentů s použitím monitoringu srdeční frekvence. Hodiny jsou zaměřeny na tyto formy cvičení -  zumba, step aerobik, bosu, spinning, powerjóga a kondiční posilování.  Moderní formy kondiční gymnastiky Výuka je určena studentům, kteří rádi zkouší nové a netradiční nářadí a náčiní používané v moderních kondičních formách gymnastiky. Předmět  zahrnuje Jumping a cvičení s využitím netradičního náčiní Gymsticku a pružinové desky Vestimedu. Rekreační pohybové a sportovní hry Výuka je určena studentům, kteří se chtějí blíže seznámit s pravidly a herními dovednostmi her vhodných pro rekreační vyžití. Předmět integruje sportovní hry tradiční (florbal, volejbal), hry méně rozšířené (faustbal, frisbee, korfbal, lakros, ringo, apod.) s dalšími drobnými pohybovými hrami.  Zdravotní TV Výuka je určena pro studenty se zdravotními oslabeními. Jedná se hlavně o kompenzační cvičení při svalových dysbalancích. Při cvičení budou využívány pomůcky: gymbally, overbally , bosu, houpací desky, točny Togu, balanční podložky theraband, balance stepy. Předmět je také možné splnit těmito kurzy: - v rámci aktivních forem turistiky (Letní kurz, Kurz vysokohorské turistiky),   - v rámci zimních sportů (Zimní kurz, Skialpinistický kurz, Kurz běžeckého lyžování, Kurz sjezdového lyžování).  - nabídku doplňují Kurz vodních sportů u moře a Kurz jachtingu. C) Evaluační modul: Evaluace inovované výuky studenty probíhá formou dotazníkového šetření, které poskytuje zpětnou vazbu ohledně spokojenosti s obsahem a formou výukových předmětů. Cílem je na základě kvalitního systému vnitřního hodnocení provést případné korekce až do finální podoby inovované výuky.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je vytvořit ze zdravotního hlediska důležitou pohybovou protiváhu převažující intelektové činnosti studentů v duchu principu kalokagathie.  V rámci konceptu aktivního životního stylu studentů došlo od akademického roku 2013/14 k modularizaci předmětu (modul zdravotní, pohybový a kontrolní/evaluační) a ke změnám obsahu výuky. Student má možnost si podle svých zájmů a zdravotního stavu vybrat z nabízených aktivit: vodní sporty a zábavné formy plavání, volejbal, minitenis a tenis, powerjóga, kondiční posilování, kondiční cvičení s balančními pomůckami, moderní pohybové formy zaměřené na kardiotrénink,  indoor cycling, zdravotní tělesná výchova, sebeobrana, rekreační pohybové a sportovní hry (vždy dle aktuální nabídky).  
                 
                Studenti získají klíčové kompetence k aktivnímu životnímu stylu. Zdravotně orientovaný přístup k výuce směřuje k získání teoretických vědomostí a praktických dovedností využitelných při dlouhodobém provádění pohybových aktivit v průběhu dalšího života. 
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta. 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Praktická demonstrace získaných dovedností
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Podmínkou zápočtu je 80 % účast na cvičeních.  
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    KUPR, J. Netradiční hry. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2014. ISBN 978-80-7494-124-5.
                
 
            
                
                - 
                    VOMÁČKO,S., BOŠTÍKOVÁ, S. Lezení na umělých stěnách. Praha : Grada, 2008. ISBN 80-2470-406-4. 
                
 
            
         
         
         
     |