Předmět: Pedagogická praxe 1

» Seznam fakult » FP » CPP
Název předmětu Pedagogická praxe 1
Kód předmětu CPP/DP1E
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Jedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Picková Helena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Praktické aktivity: hospitace, první vyučovací pokusy studentů DPS v oblasti výuky technických předmětů na střední škole a jejich reflexe.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
  • Účast na výuce - 150 hodin za semestr
Výstupy z učení
Praktické aktivity zaměřené na hospitace, první vyučovací pokusy studentů DPS v oblasti výuky technických předmětů na střední škole a jejich reflexi. Korespondují se souběžnými teoretickými disciplínami studia, zejména s obecnou didaktikou a pedagogickou psychologií.
Projektování a řízení edukačního procesu. Komunikace. Pedagogický takt. Reflexe a sebereflexe.
Předpoklady
Splnění povinných předmětů 1. části studia, zejména pedagogicko-psychologického modulu.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia

Pravidelná systematická aktivní účast, dokumentace observačních aktivit, svědomitá písemná příprava na výstupy, splnění požadovaného rozsahu výukových a náslechových aktivit, splnění formálních požadavků (vedení pedagogického deníku, závěrečná reflexe výstupů), plnění dalších specifických úkolů (malé výzkumné formy). Student se řídí podrobnými instrukcemi CPP.
Doporučená literatura
  • BĚLOHRADSKÁ J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec, TU, 2001.
  • CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-118-2.
  • KARNASOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál, 1995..
  • Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha Portál, 1996.
  • PETTY, G. Moderní vyučování. (4. vyd.) Praha: Portál, 2006..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr