Vyučující
|
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Samostatná příprava na všechny předměty 4. třídy ZŠ, realizace 2 vyučovacích hodin týdně - (sebe)reflexe, analýzy hodin. Náslechy spojené s pozorováním. Kombinovaná forma studia - alespoň 8 hod. praxe v ZŠ, třída není striktně vymezena.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Samostatná příprava na všechny předměty (sebe)reflexe, analýzy hodin. Vedle výuky je student povinen absolvovat náslechy spojené s pozorováním.
Projektování a řízení edukačního procesu. Komunikace. Pedagogický takt. Reflexe a sebereflexe.
|
Předpoklady
|
Splnění povinných předmětů 1. části studia, zejména pedagogicko-psychologického modulu, úspěšné absolvování předchozích praxí.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
100% docházka na určenou základní školu plnění "Pravidel pro absolvování pedagogické praxe" vedení pedagogického deníku přípravy na hodiny výstupů pozitivní hodnocení cvičným učitelem, případně metodikem FP TUL splnění dílčích požadavků zadaných didaktikem
|
Doporučená literatura
|
-
Bělohradská, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec, TU 2001.
-
Cangelosi, J.S. Strategie řízení třídy. Praha, Portál 1994.
-
Karnsová, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha, Portál 1994.
-
Maňák, J., Švec, V. Výukové metody. Brno, Paido 2003.
|