Povinný předmět pro studium učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Předmět úzce navazuje na souběžné pedagogické a psychologické disciplíny, včetně předmětů praxe. Je spojnicí mezi teorií a praxí. Seznamuje studenty formou cvičení s projektováním a realizací výuky, s malými formami pedagogického výzkumu (pozorování, interview, anketa, dotazník aj.). Přispívá ke kompetenci projektovat, plánovat a diagnostikovat (sociometrické metody aj.). Obsah předmětu úzce koresponduje s praktickou realizací aktivit v návaznosti na pedagogické praktikum Pro kombinovanou formu studia je povinné úspěšné prostudování a vypracování úkolů z elektronické opory.
|
-
Kratochvílová, J., Horká, H., Chaloupková, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1.stupně základní školy. Brno: MU, 2015. ISBN 978-80-210-7894-9.
-
Kutálková, D. Jak připravit dítě do 1.třídy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4856-6.
-
Mareš, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. ISBN 802-101-0703.
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha, Portál 1997, 2002.
-
Spilková, V., Tomková, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Ped.f.UK, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9.
-
Spilková, V., Tomková, A., Mazáčová, N., Kargerová, J. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Ped.f.UK, 2015. ISBN 978-80-260-9405-0.
-
Stará, J. Plánování výuky-práce se vzdělávacími cíli. Praha: Ped.f.UK, 2009. ISBN 978-80-7290-418-1.
|