Předmět: Didaktika anglického jazyka 2

» Seznam fakult » FP » KAJ
Název předmětu Didaktika anglického jazyka 2
Kód předmětu KAJ/DI2NM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Peldová Petra, Mgr. Ph.D.
  • Koutská Iva, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Program Denní studenti (14 týdnů, 14 seminářů) 1. Rozvoj poslechu 2. Hodina poslechu, fáze poslechu, poslechové aktivity. 3. Rozvoj čtení 4. Hodina čtení, fáze čtení, aktivity rozvíjející čtení 5. Rozvoj mluvení 6. Hodina zaměřená na rozvoj mluvení, fáze a aktivity 7. Rozvoj psaní 8. Hodina zaměřená na rozvoj psaní, fáze a aktivity 9. Integrace 10. Výuka heterogenní třídy 11. Výuka výslovnosti 12. Hodina zaměřená na rozvoj výslovnosti, postupy a aktivity 13. Práce s chybou, opravy chyb, kategorizace chyb, techniky 14. Poskytování zpětné vazby: typy a strategie Kombinované studium: Podle počtu výukových bloků budou témata rozdělena na cca tři - čtyři celky. Obsahově bude pokryto to stejné, co u denního studia.

Studijní aktivity a metody výuky
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Demonstrace dovedností studentů, Přednáška, Seminář, E-learning, Samostudium studentů
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) - 23 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Prohloubení a rozšíření znalostí moderních zásad prezentace, procvičování a upevňování učiva v oblasti rozvíjení jazykových prostředků a v oblasti dalších témat z DI1NM. Rozšíření znalostí získaných v rámci bakalářského studia ohledně rozvoje řečových dovedností ve výuce anglického jazyka (rozvoj poslechu, čtení, mluvení a psaní). Studenti budou nově seznámeni s tématem integrace. Budou dále rozvíjet práci s žákem a jeho proměnnými a to v souvislosti s výukou heterogenních tříd. Program je dále zaměřen na výuku výslovnosti, práci s chybou a jejich opravování.
Postupná didaktická příprava v předmětech DI1NM až DI4NM vede ke způsobilosti vyučovat anglický jazyk na druhém stupni ZŠ či na školách středních.
Předpoklady
Znalosti a dovednosti z předmětu DI1NM. (Není nutné mít splněny kredity s těchto předmětů.)

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Test

Prezenční studium: - účast na hodině (povoleny maximálně dvě absence. Nutné informovat vyučujícího o plánované absenci předem.) - aktivní účast na hodině (včetně úkolů zadávaných extra). - průběžný projekt: mikrovýstup + zpětná vazba na mikrovýstup ostatních studentů (oboje po dohodě s vyučujícím zaslat na MOODLE, Google Doc, či mail) - zápočtový test (v průběhu kurzu a na konci kurzu, min. 70% pro každý jednotlivý test) extra: - průběžný projekt: přečíst si vědecký odborný článek umístěný na Moodle týkající se tématů kurzu + napsat/připravit si shrnutí tohoto článku a přednést v rámci mikrovýstupu. Obsah přečteného bude diskutován v rámci semináře. Kombinované studium: Pro studenty kombinovaného studia platí stejná pravidla jako pro denní studenty POZOR! Ústní prezentace bude nahrána studentem přímo ve výuce (v hodině aj vedené studentem), pokud nelze - nutná konzultace s vyučujícím předmětu, rozbor videa bude proveden s prezentujícím přímo na hodině a po hodině s komentářem spolužáků, s videem nebude bez souhlasu studenta nijak dále nakládáno a nahrávka bude po rozboru smazána (pakliže nebude se studentem dohodnuto jinak). Povinná literatura: Gower, Roger, et al. 2005. Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan. Harmer, Jeremy. 2015. The practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education Limited. Scrivener, Jim. 2011. Learning Teaching. London: Macmillan. Ur, Penny. 2012. A Course in Language Teaching. Cambridge, New York: Cambridge University Press. Doporučená literatura: Celce-Murcia, Marianne. 2014. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: Heinle Cengage Learning. Dudley, Edmund, and Erika Osváth. 2016. Mixed-Ability Teaching. Oxford: Oxford University Press. McCarter, Sam, and Norman Whitby. 2007. Reading skills. Oxford: Macmillan. Harmer, Jeremy. 2004. How to teach writing. Harlow: Longman. Hancock, Mark.1995. Pronunciation games. Cambridge: Cambridge University Press. Hess, Natalie, Thornbury, Scott, and Penny Ur. 2001 Teaching Large Multilevel Classes. Cambridge: Cambridge University Press. Heathfield, David. 2017. Storytelling with our students. Delta Publishing. Kelly, Gerald. 2000. How to teach pronunciation. Harlow: Longman. Marks, Jonathan, and Tim Bowen. 2012. The book of pronunciation. Peaslake: Delta Publishing Prodromou, Luke. 1992. Mixed Ability Classes. London: Macmillan. Reilly, Jackie, et al. 2005. Writing with Children. Oxford: Oxford University Press. Thaine, Craig. 2010. Teacher Training Essentials. Cambridge: Cambridge University Press. Thornbury, Scott. 2005. How to Teach Speaking. Harlow: Longman. Thornbury, Scott, and Peter Watkins. 2007. The CELTA Course: certificate in English language teaching to adults. Cambridge: Cambridge University Press. Ur, Penny. 2018. Teaching and Developing Reading Skills. Cambridge: Cambridge University Press. Wilson, JJ. 2016. How to Teach Listening. Harlow: Pearson. Další (není v knihovně TUL): Brindley, Susan. Teaching English. (2020). Velká Británie: Taylor & Francis. Chapman, D. (2011). Teaching English as a Second Language: A Guide for Teaching Children (Tesl Or Tefl). Spojené státy americké: Trafford Publishing. Morris, Sophie. English Language: Teaching and Learning Techniques. (2019). Spojené státy americké: Clanrye International. Nunan, D. (2003). Practical English Language Teaching. Velká Británie: McGraw-Hill Education.; Nunan, D. (2003). Practical English Language Teaching Teacher's Text Book. Velká Británie: McGraw-Hill.
Doporučená literatura
  • Celce-Murcia, Marianne. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014.
  • Dudley, Edmund, and Erika Osváth. Mixed-Ability Teaching. Oxford: Oxford University Press., 2016.
  • Hancock, Mark. Pronunciation games. Cambridge: Cambridge University Press, 1995.
  • Harmer, Jeremy. How to teach writing. Harlow: Longman, 2004.
  • Heathfield, David. Storytelling with our students. Delta Publishing, 2017.
  • Hess, Natalie, Thornbury, Scott, and Penny Ur. Teaching Large Multilevel Classes. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
  • Kelly, Gerald. How to teach pronunciation. Harlow: Longman, 2000.
  • Marks, Jonathan, and Tim Bowen. The book of pronunciation. Peaslake: Delta Publishing, 2012.
  • McCarter, Sam, and Norman Whitby. Reading skills. Oxford: Macmillan, 2007.
  • NORTON, Julie a BUCHANAN, Heather (ed.). The Routledge handbook of materials development for language teaching.. Routledge handbooks in applied linguistics. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-8153-8257-7.
  • Prodromou, Luke. Mixed Ability Classes. London: Macmillan, 1992.
  • Reilly, Jackie, et al. Writing with Children. Oxford: Oxford University Press, 2005.
  • SCALA, Carmela B. (ed.). How to actively engage our students in the language classes. Series in education. Wilmington: Vernon Press, 2023.
  • Thaine, Craig. Teacher Training Essentials. Cambridge: Cambridge University Press, 2010.
  • Thornbury, Scott, and Peter Watkins. The CELTA Course: certificate in English language teaching to adults. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
  • Thornbury, Scott. How to Teach Speaking. Harlow: Longman, 2005.
  • Ur, Penny. Teaching and Developing Reading Skills. Cambridge: Cambridge University Press, 2018.
  • Wilson, JJ. How to Teach Listening. Harlow: Pearson, 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr