Vyučující
|
-
Khodaverdi Neda, Mgr. Ph.D.
-
Marková Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Karásková Nicola, Mgr. M.A.
-
Muffett Christopher, Mgr. M.A.
-
Grzinčič Dagmar, Mgr.
-
Tymbay Alexey, Mgr. CSc.
-
Čanecký Pavel, Mgr.
-
Rhys Maxmilian, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Full-time studies: Practical language: Week 1: Introduction to the course. Unit 1. Week 2: Unit 1 Week 3: Unit 1 Week 4: Unit 2 Week 5: Unit 2 Week 6: Unit 3 Week 7: Unit 3 Week 8: Unit 4 Week 9: Unit 4 Week 10: Unit 5 Week 11: Unit 5 Week 12: Unit 5, consolidation Week 13: FINAL TEST 1 Week 14: FINAL TEST 2 (retake) Note: Topic layout may be subject to minor adjustments. Study Skills: Topics covered in Study Skills: The means to improve language and study skills, appropriate methods of work to achieve set study goals, critical reading, effective note taking. This component is taught once in a fortnight in two 45minute lessons. Part-time studies: While the content of the course corresponds to that of full-time studies, the exact topic layout might be subject to adjustment by individual teaching faculty and will be announced in class. Topics: Class 1 Introduction to the Study Skills course Class 2 What kind of learner are you?; Learning styles; Reading skills 1 Class 3 Motivation and setting goals; Reading skills 2 Class 4 Developing self-confidence and dealing with anxiety; Taking risks; Reading skills 3 Class 5 Using group strategies; Reading skills 4 Class 6 Strategies for taking tests; Reading skills 5; Note-taking 1 Class 7 Study Smarter Not Harder; Reading skills 6; Note-taking 2 Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 13 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení, E-learning, Samostudium studentů
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 38 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 47 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem předmětu je prostřednictvím různých aktivizačních forem výuky zdokonalit jazykovou úroveň studentů. Důraz je kladen na zlepšení plynulosti mluveného projevu, poslechových dovedností, dovedností čtení a na konsolidaci znalostí anglického gramatického systému, který si studenti osvojili na střední škole. Cílem části nazvané Study Skills je pomoci studentům orientovat se ve studiu na pedagogické fakultě tak, aby si uvědomili nezbytnost své vlastní aktivní účasti na vyučovacím procesu. Studenti si osvojí strategie vedoucí ke zlepšení jazykových kompetencí a vhodné metody a techniky řízení a plánování vlastního studia. Program předmětu klade také důraz na rozvoj dovedností kritického čtení, které studentům umožní porozumět, analyzovat, reprodukovat a zhodnotit různé typy textů.
Konsolidovaná znalost jazyka na prahové úrovni B2, autonomnější přístup k učení, schopnost účinné práce s textem.
|
Předpoklady
|
Znalost AJ na úrovni alespoň B1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná práce, Test
Požadavky na studenta: Obě části předmětu vyžadují, aby se student zapsali do odpovídajících kurzů na Moodlu, jejichž protřednictvím jim budou prezentovány informace týkající se kurzu, a současně i daší materiály. Hodnocení v rámci Praktického jazyka bude probíhat na základě úspěšného absolvování alespoň jednoho ze dvou závěrečných písemných testů. K úspěšnému splnění této části předmětu, je třeba v testech získat alespoň 70% bodů. Aby studenti mohli opakovat test, musí v závěrečném testu dosáhnout minimálně 50% bodů. Pokud se na test nedostaví ze závažného důvodu a vyučující je před testem o tomto informován, dostanou studenti další šanci; jinak to ve všech ostatních případech bude považováno za nesplnění definovaných požadavků. Hodnocení v rámci Studijních dovedností bude probíhat na základě aktivní účasti v hodinách, včasném a úplném plnění úkolů, a výsledcích písemného testu. Studentům budou uděleny kredity pouze v případě, že dosáhnou odpovídajícího hodnocení v obou částech předmětu, tzn. při dosažení min. 70% z alespoň jednoho závěrečného testu z Praktického jazyka, a současně při dosažení alespoň 70% z písemného testu v rámci Studijních dovedností. Studentům denního studia jsou povoleny dvě absence v rámci každé části předmětu (plánované absence by, pokud možno, měly být omlouvány předem). Online mode: - Presence in online Google Meet sessions (two absences are allowed- email your teacher in advance if you want to be absent) - Active participation in online Google Meet sessions - Following Moodle session by session JD1: Studijní dovednosti Požadavky: Pro úspěšné absolvování části Studijní dovednosti musí studenti: - zapsat se do odpovídajícího e-learningového kurzu: Studijní dovednosti - pravidelně sledovat a studovat materiál poskytnutý na E-learningovém kurzu - aktivně se zapojovat do třídních aktivit v průběhu celého semestru - vytvořit a předložit stručnou powerpointovou prezentaci na zadané téma - navštěvovat všechny semináře - povolena pouze 1 absence (nutno omluvit emailem) - je nutné dosáhnout v průměru min. 70 % v půlsemestrálním testu a závěrečném kolokviu
|
Doporučená literatura
|
-
Brook-Hart, Guy, and Simon Haines. Complete Advanced Student's Book with Answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
-
Cortrell, S. Critical Thinking Skills. New York: Palgrave Macmillan, 2005.
-
Greenall, Simon, and Michael Swan. Effective Reading. Reading Skills for Advanced Students. Cambridge: Cambridge University Press, 1989.
-
Harrison, Richard. Headway Academic Skills. Oxford: Oxford Univerzity Press, 2011.
-
Lewis, Marilyn, and Hayo Reinder. Study Skills for Speakers of English as a Second Language. New York: Palgrave Macmillan, 2003.
-
McCarthy, Michael, and Felicity O'Dell. English Vocabulary in Use - Upper-intermediate with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2017.
-
Murphy, Raymond. English Grammar in Use. Cambridge University Press, 2012.
-
Roger, Louis. Reading skills. Peaslake: Delta Publishing, 2011.
-
Swan, Michael. Practical English Usage. Oxford University Press, 2016.
-
Wallace, Michael. Study Skills in English. Cambridge University Press, 1989.
|