| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Haupt Jaromír, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Peldová Petra, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Tymbay Alexey, Mgr. CSc.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Týden 1-2 Non finite Forms. Practical Overview. Týden 3-4 The Theoretical and Hypothetical Meaning; Conditional Sentences. Týden 5-6 Wish-clauses and Subjunctive Mood. Týden 7-8 Modality as a Grammatical Category of the Verb;  Forms and Functions of Modal Verbs. Týden 9-10 The Multi-word Verbs - Prepositions and Particles; Phrasal Verbs and Prepositional Verbs. Practical Overview. Týden 11-12 Organising Information - Focusing; Cleft Construction and Inverted Structures Revisited  Týden 13 Final test  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Seminář
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 15 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 17 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět plní především klinickou a konzultativní funkci. Cílem předmětu je upevňovat jevy probírané v  lingvistických disciplínách (morfologie - 1. ročník, syntax - 3. ročník). Předmět také pomáhá studentům řešit individuální problémy v určitých gramatických oblastech. Náplň předmětu je možné průběžně upravovat tak, aby vyhovovala potřebám studentů, kteří si tento předmět zvolili.
                 
                Studenti si upevní všeobecný přehled v oblasti lingvistické tak, aby jejich znalosti odpovídaly požadavkům na kvalitního učitele AJ.  
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Znalost AJ na úrovni C1
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Rozbor jazykového projevu studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Systematické pozorování studenta, Test
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 docházka, aktivní účast na hodinách, plnění DÚ, splnění testu v týdnu 13 na 70 procent  
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Alexander, L. G. Longman English Grammar. Longman, 1988. 
                
 
            
                
                - 
                    Eastwood, J. Oxford Guide to English Grammar. Oxford University Press, 2002. 
                
 
            
                
                - 
                    Leech, Geoffrey. A Communicative Grammar of English. Longman, 2013. 
                
 
            
                
                - 
                    Parrot, M. Grammar for English Language Teachers. Cambridge University Press, 2000. 
                
 
            
                
                - 
                    Quirk, R. and S. Greenbaum. A Student´s Grammar of the English Language. Longman, 2010. 
                
 
            
                
                - 
                    Swan, M. and C. Walter. How English Works. Oxford University Press, 1997. 
                
 
            
                
                - 
                    Swan, Michael. Practical English Usage. Oxford University Press, 2016. 
                
 
            
         
         
         
     |