| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Peldová Petra, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Vernyik Zénó, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Tymbay Alexey, Mgr. CSc.
                
 
            
                - 
                    Haupt Jaromír, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Světlíková Anna, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        !!! POZOR !!! Jestliže méně než 5 studentů se zapíše do prezenčního studia, kurz se pro denní studium neotevírá. V tomto případě si studenti denního studia mohou vybrat, jestli předmět absolvují spolu se studenty kombinovaného studia, a nebo zruší zápis a předmět splní jindy.  Témata seminářů v prezenčním studiu: akademický text - základní charakteristiky, pravidla, citace, struktura stylistika a psaní - kolokace, prvky formálního stylu, koheze, shrnutí, parafráze prezentace - základní prvky, struktura, vizualizace, jazyk, styl   
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení, E-learning, Samostudium studentů
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 30 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 32 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cíle: Předmět je zaměřen na akademický styl vyjadřování se jak v ústních, tak v psaných projevech. Cílem předmětu je vybavit studenty dovednostmi čtení odborné literatury, které jim umožní porozumět, analyzovat a kriticky zhodnotit různé zdroje. Dále se zaměřuje na intenzivní rozšiřování speciální slovní zásoby, kdy studenti budou schopni samostatně připravit, realizovat, zpracovat vlastní projekt v AJ a dále diskutovat a vyjadřovat se v odborném anglickém jazyce, který úzce souvisí s jejich studijním oborem.   
                 
                Zlepšení se v oblasti speciální slovní zásoby, kdy studenti budou schopni samostatně připravit, realizovat, zpracovat vlastní projekt v AJ a dále diskutovat a vyjadřovat se v odborném anglickém jazyce, který úzce souvisí s jejich studijním oborem  
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Znalost AJ na úrovni B1+ 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Rozhovor, Prezentace samostatné výzkumné činnosti studenta, Písemná práce, Test
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                  Aktivní účast na cvičeních, prezentace.  Student během semestru vypracuje ostatní aktivity na elearningu a to průběžně, bude plnit termíny.  Není možné úkoly plnit jen během posledního týdne semestru.   Student přednese prezentaci své bakalářské či diplomové práce v délce 15 minut, v anglickém jazyce, bude se snažit smysluplně odpovídat na otázky.   Zápočet je udělen po splnění výše uvedených požadavků.   
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BAILEY, S. Academic Writing. A Practical Guide for Students. Kingston Upon Thales: Nelson Thornes, 2003. 
                
 
            
                
                - 
                    BELL, J. DoingYour Research Project : a guide for first-time researchers in education and social science. Open University Press, 1993. 
                
 
            
                
                - 
                    Comfort, Jeremy. Effective presentations. Oxford. 
                
 
            
                
                - 
                    Zemach, Dorothy E., and Lisa A Rumisek. Academic Writing. From Paragraph to Essay. Oxford: Macmillan, 2015. 
                
 
            
         
         
         
     |