Vyučující
|
-
Malá Marcela, PhDr. M.A., Ph.D.
-
Šaffková Zuzana, PaedDr. CSc., M.A.
-
Šimůnková Renata, Mgr. Ph.D.
-
Peldová Petra, Mgr. Ph.D.
-
Tymbay Alexey, Mgr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Týden 1-2 The System of the English Tense & Aspect. Non finite Forms. Practical Overview. Týden 3-4 The Theoretical and Hypothetical Meaning; Conditional Sentences. Týden 5-6 Wish-clauses and Subjunctive Mood. Týden 7-8 Modality as a Grammatical Category of the Verb; Forms and Functions of Modal Verbs. Týden 9-10 The Multi-word Verbs - Prepositions and Particles; Phrasal Verbs and Prepositional Verbs. Practical Overview. Týden 11 Reporting; Reporting with Passive Forms; Practical Guideline + Practice; The Passives Revisited. Týden 12 Organising Information - Focusing; Cleft Construction and Inverted Structures Revisited Týden 13 Final test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 17 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět plní především klinickou a konzultativní funkci. Cílem předmětu je upevňovat jevy probírané v lingvistických disciplínách (morfologie - 1. ročník, syntax - 3. ročník) a studovat je do větší hloubky se zřetelem na český jazyk jako mateřštinu studentů. Předmět také pomáhá studentům řešit individuální problémy v určitých gramatických oblastech. Náplň předmětu je možné průběžně upravovat tak, aby vyhovovala potřebám studentů, kteří si tento předmět zvolili.
Studenti si upevní všeobecný přehled v oblasti lingvistické tak, aby jejich znalosti odpovídaly požadavkům na kvalitního učitele AJ.
|
Předpoklady
|
Znalost AJ na úrovni C1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
docházka, aktivní účast na hodinách, plnění DÚ, splnění testu v týdnu 13 na 70 procent
|
Doporučená literatura
|
-
Alexander, L. G. Longman English Grammar. Longman, 1988.
-
Eastwood, J. Oxford Guide to English Grammar. Oxford University Press, 2002.
-
Hall, N. and J. Shepheard. The Anti-Grammar Grammar Book. Longman, 1993.
-
Leech, Geoffrey. A Communicative Grammar of English. Longman, 2013.
-
Parrot, M. Grammar for English Language Teachers. Cambridge University Press, 2000.
-
Quirk, R. and S. Greenbaum. A Student´s Grammar of the English Language. Longman, 2010.
-
Swan, M. and C. Walter. How English Works. Oxford University Press, 1997.
-
Swan, Michael. Practical English Usage. Oxford University Press, 2016.
|