Vyučující
|
-
Madsen Richard, M.A., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vyučovací hodina 1: Třída 1: Úvod do osvojování druhého jazyka. Úvod a přehled. Co je SLA? Co je to první jazyk? Proces učení se cizímu jazyku. Vyučovací hodina 2: Psychologie osvojování si druhého jazyka. Nativistické teorie SLA. Jazyky a mozek. Rozdíly u studentů. Účinky vícejazyčnosti. Vysvětlení rozdílné úspěšnosti studentů druhého jazyka. Vyučovací hodina 3: Sociolingvistické perspektivy učení se druhým jazykům. Environmentalistické teorie SLA. Sociokulturní teorie. Komunikační kompetence. Mikrosociální faktory. Makrosociální faktory. Vyučovací hodina 4: Učení a vyučování L2. Interakcionistické teorie SLA Integrační perspektivy. Přiblížení se kompetencím blízkým rodilému mluvčímu. Doporučení pro učení a výuku L2. Literatura Larsen-Freeman, D., and Michael H. Long. 2014. An Introduction to Second Language Acquisition Research. Routledge. Long, M. 2015. Second Language Acquisition and Task-Based Language Teaching. John Wiley and Sons, Inc. Mitchell, R., and Florence Myles. 2013. Second Language Learning Theories. Routledge Saville-Troike, M. 2006. Introducing Second Language Acquisition. CUP VanPatten, B., and Jessica Williams. 2015. Theories in Second Language Acquisition. Routledge
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům vhled do různých teorií osvojování druhého jazyka, aby předešli případným problémům, které by žáci mohli při procesu osvojování mít. Studenti se naučí analyzovat jazykové schopnosti a dovednosti svých budoucích žáků, aby se mohli při výuce optimálně rozhodovat a usnadňovat tak osvojování jazyků jejich žáků.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Účast: doporučená Zápočet bude udělen studentům, kteří: pravidelně sledovali a studovali materiály v e-learningovém kurzu účastnili se všech aktivit v hodině splnili všechny úkoly ke čtení v daném termínu dosáhli 70 % v závěrečném testu vypracovali prezentaci na vybrané téma
|
Doporučená literatura
|
-
Ellis, Rod. Second Language Acquisition. OUP, 1997.
-
Ellis, Rod. Understanding Second Language Acquisition. OUP, 2015.
-
Johnson, Keith. An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. Pearson, 2017.
-
Mitchell, Rosamond, Florence Myles and Emma Marsden. Second language learning theories. 2019.
-
Saville-Troike, Muriel. Introducing Second Language Acquisition. 2014.
|