| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Obsahem státní závěrečné zkoušky je formou ústní rozpravy prověřit znalosti z lingvistiky - teoretické základy a jejich praktická aplikace ve 4 hlavních lingvistických disciplínách (fonetika/fonologie, morfologie, syntax, lexikologie), z teorie a praxe výuky angličtiny jako cizího jazyka a z historie a kultury anglicky mluvících zemí.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 160 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Součást SZZ z oboru anglický jazyk je v rámci Bc. studijního programu Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání tvořena odbornou rozpravou zaměřenou na základní tematické okruhy navazující na profilující předměty ze studijního plánu (tzn. Základy jazykovědy, Lingvistika I: Fonetika a morfologie, Lingvistika II: Fonologie a morfologie, Kultura I: Úvod do kultury a literatury, Jazykové dovednosti 4, Kultura II: Britská studia, Lingvistika III: Syntax 1, Jazykové dovednosti 5, Kultura III: Americká studia a Lingvistika IV: Syntax 2).  Tematické okruhy k SZZ jsou rozděleny do 2 skupin podle charakteru studijních předmětů: a) lingvistika - teoretické základy a jejich praktická aplikace (od pravidla k příkladu) ve třech lingvistických disciplínách, které jsou součástí Bc. programu (fonetika/fonologie, morfologie, syntax); b) literatury a kultury anglicky mluvících zemí - základní znalosti historie, kultury a literatury, kritické zhodnocení významných britských a amerických historických událostí a jejich reflexe v umělecké tvorbě. Studentovi je zadán okruh otázek, ve kterém jsou konkrétní otázky k odborným znalostem a dovednostem v rozdělení korespondujícím s uvedenými kategoriemi profilujících předmětů.  Vedle ověření znalostí ve zmíněných tematických okruzích si SZZ také klade za cíl ohodnotit jazykovou úroveň kandidátů, především styl a kultivovanost mluveného projevu. 
                 
                Zvládnutí dovedností nutných pro učitele anglického jazyka 2. stupně ZŠ.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Splnění všech studijních povinností.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Ústní zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Cílem státní závěrečné zkoušky je formou ústní rozpravy prověřit znalosti z lingvistiky - teoretické základy a jejich praktická aplikace ve 4 hlavních lingvistických disciplínách (fonetika/fonologie, morfologie, syntax, lexikologie), z teorie a praxe výuky angličtiny jako cizího jazyka a z historie a kultury anglicky mluvících zemí.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Campbell, Neil and Kean, Alasdair. American Cultural Studies. An Introduction to American Culture.. London and New York: Routledge, 1997. 
                
 
            
                
                - 
                    Gower, R., D. Phillips and S. Walters. Teaching Practice Handbook. Heineman, 1995. 
                
 
            
                
                - 
                    Lipka, L. An Outline of English Lexicology.. Niemeyer, 1990. 
                
 
            
                
                - 
                    McDowall, David. An Illustrated History of Britain.. Harlow: Longman, 1989. 
                
 
            
                
                - 
                    Quirk, R. and S. Greenbaum. A Student´s Grammar of the English Language. Longman, 2010. 
                
 
            
         
         
         
     |