Vyučující
|
-
Palatinus Dávid Levente, Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Probíraná témata: Ústředními tématy kurzu budou transmedialita a konvergence médií. Po stručném historickém přehledu vývoje videoher se podíváme na základní pojmy ludologie (herní studia) a algoritmizace. Budeme zkoumat, jak vyprávění příběhů funguje jako hnací mechanismus hraní, diskutovat o prvcích budování světa, zkoumat imerzivní hraní a narativní, ekonomické, (vizuální) estetické i politické aspekty her. Kurz se bude zabývat také kognitivními a emocionálními rozměry her a gamifikace jako procesu učení i reprezentace - se zvláštní emafií na haptičnost a propriocepci v kontextu virtuální a rozšířené reality, jakož i na dynamiku různých demografických skupin publika. Povinná četba modulu bude doplněna o odkazy z populární kultury a zdroje z vizuálních médií. Předpokládané výsledky učení: Studenti získají znalosti a porozumění - sociokulturním a historickém kontextu, v němž vznikla studia videoher. - proměny a kontinuitu trendů, myšlenek, přístupů a konceptů souvisejících s kritickým studiem videoher. - klíčovou terminologii herních studií Zamýšlené výsledky dovedností: - rozvíjení citlivého a kritického přístupu k jevům souvisejícím s videohrami jako kulturou a médii - produktivní používání teoretických konceptů - vypracování samostatných výzkumných programů v kvantitativním i kvalitativním smyslu - porozumět základům budování světa a modulární logiky napříč médii - porozumět fungování klíčových hráčů v herním průmyslu Metody výuky: Semináře: Seminární práce bude založena na zapojení studentů do představených teorií a konceptů a na praktickém setkání s konkrétním herním obsahem. Studenti budou muset pracovat na projektech jak samostatně, tak ve spolupráci - a prezentovat své výsledky na seminářích.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení, E-learning, Prezentace práce studentů, Samostudium studentů
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Tento kurz nabízí pohled na svět her z několika vzájemně propojených perspektiv. Studenti budou studovat historii her a herního designu, konvergenci médií, hraní her a pohlcující zážitky, herní architekturu, fandovství a herní komunity. Účastníci také získají znalosti o kulturních praktikách kolem herních kultur, stejně jako o jejich politických a ekonomických aspektech. Naším cílem je pochopit, jak videohry představují významný způsob komunikace a formu populární kultury a zábavy.
Intended Learning Outcomes: Students will acquire knowledge and understanding of - the socio-cultural and historical context within which video game studies emerged - the transformation and continuity of trends,, ideas, approaches and concepts related to the critical study of video games - key terminology of game studies Intended Skills Outcomes: - developing a responsive and critical attitude towards phenomena relates to video games as culture and media - using theoretical concepts productively - producing independent research agendas both in quantitative and qualitative terms - understand the basics of world building and modular logic accross media - understanding how key players operate in the game industry
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností
Studenti získají celkem 100 bodů z následujících předmětů: 1. aktivní účast v diskuzích ve třídě: 30 bodů 2. krátký test ze základních teoretických konceptů, trendů a otázek v oblasti herních studií: 20 bodů 3a. Práce na projektu: 30 bodů, 3 body, 3 body: 3. projektová práce: 50 bodů (pokud je vybrána projektová práce, může obsahovat tvůrčí prvek, který může zahrnovat: - základní herní design ve smyslu a) konceptu hry nebo b) výtvarného díla / fanouškovského umění pro novou hru nebo stávající hru c) popisu postavy pro novou hru nebo d) příběhu pro konkrétní misi (nová mise pro stávající hru nebo mise pro nově navrhovanou hru), e) popisu možného uplatnění jakéhokoli herního designu ve vzdělávacím kontextu) NEBO 3b. Seminární práce: 50 bodů (může se jednat o: portfolio, nebo odbornou analýzu konkrétní hry, nebo srovnávací analýzu dvou her, nebo analýzu určitého trendu, směru, fenoménu souvisejícího s hraním, nebo výzkum publika [včetně odborných analýz příměsí, fanouškovského umění atd.)
|
Doporučená literatura
|
|