Vyučující
|
-
Koutská Iva, PhDr. Ph.D.
-
Marková Michaela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata probíraná v rámci seminářů: Presentation phases and related communication and language skills. Language of presentations: levels of formality/informality, useful expressions. Rhetorical questions, contrasts, tripling, simplification. Successful presentations: effective openings and means of organising the information (cause, effect, purpose) Visual aids Using one's voice: articulation, chunking, stress, intonation. Basic voice techniques: emphasis, focusing, softening, repetition. Body language. Handling questions: clarification, dealing with questions. Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 9 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Cvičení, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 17 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit studenty, jak srozumitelně a logicky prezentovat různé formy sdělení. Pozornost je věnována zejména rozvoji dovednosti připravit smysluplné vystoupení, jakož i rozvoji škály mluvních dovedností, které umožní studentům jejich vystoupení efektivně prezentovat.
Studenti budou umět připravit a využít různé způsoby prezentace různých tématicky zaměřených zpráv.
|
Předpoklady
|
Anglický jazyk na úrovni B1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Systematické pozorování studenta, Prezentace osvojených vědomostí formou referátu
Zápis do kurzu na elearning.tul.cz (https://elearning.tul.cz/course/view.php?id=14894). Prostřednictvím tohoto kurzu budou studentům zprostředkovány informace týkající se teoretických znalostí a praktických dovedností tvořících náplň předmětu. Aktivní účast na cvičeních. Povolené jsou dvě absence v semináři u studentů denní formy, a jedna u studentů kombinované formy studia. O absenci by studenti měli vyučující, pokud možno, informovat předem. Příprava a přednes prezentace na dané téma (její reflexe a zapracování připomínek pro opětovný přednes), vzájemné hodnocení přednesených prezentací. Studenti by měli být připraveni na skutečnost, že jejich prezentace budou nahrávány pro potřeby předmětu (rozbor a hodnocení přednesu). Nicméně jim bude umožněno, aby zpětná vazba dané nahrávky neproběhla veřejně. Včasné a úplné plnění doplňujících úkolů a aktivit v rámci kurzu (a to buď v rámci semináře, či prostřednictvím kurzu na Moodle). Hodnocení v rámci obou forem výuky bude na základě včasného a úplného plnění požadavků. Tyto podmínky jsou stejné pro studenty prezenční i kombinované formy studia.
|
Doporučená literatura
|
-
Bradbury, Andrew. Successful Presentation Skills. London, 2010.
-
Chivers, Barbara and Michael Shoolbred. A Student's Guide to Presentations: Making your Presentation Count. Los Angeles, 2007.
-
Mandel, Steve. Effective Presentation Skills. North Canton, Ohio, 1993.
|