Vyučující
|
-
Khodaverdi Neda, Mgr. Ph.D.
-
Koutská Iva, PhDr. Ph.D.
-
Peldová Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Program Denní studium (14 týdnů, 1 hodinový seminář, nebo 7 týdnů (každý lichý/sudý), 2 hodinový seminář) 1. Testování: typy testů, tvoření testů 2. Hodnocení: účel a techniky 3. Zdroje a materiály pro výuku aj: výběr a hodnocení 4. Motivace, aktivizační metody a strategie motivování 5. Výukové metody: pre-metodická a post-metodická doba 6. Rozvoj kulturního povědomí. 7. Rozvoj autonomie žáka Kombinované studium: Podle počtu výukových bloků budou témata rozdělena na cca tři - čtyři celky. Obsahově bude pokryto to stejné, co u denního studia. 1. Testování + hodnocení. 2. Motivace + zdroje a materiály 3. Výukové metody 4. Autonomie žáka + kulturní povědomí Základní literatura: Gower, Roger, et al. 2005. Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan. Harmer, Jeremy. 2015. The practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education Limited. Scrivener, Jim. 2011. Learning Teaching. London: Macmillan. Ur, Penny. 2012. A Course in Language Teaching. Cambridge, New York: CUP. Doporučená literatura: Alderson, Charles, Clapham, Caroline, and Dianne Wall. 1995 Language Test Construction and Evaluation. Cambridge: CUP. Bachman, Lyle. 1990. Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press. Bachman, Lyle, and Barbara Damboeck. 2018. Language Assessment for Classroom Teachers. Oxford: Oxford University Press. Byram, Michael, and Hu Adelheit. 2013. Routledge Encyclopaedia of Language Teaching and Learning. New York: Routledge.. Celce-Murcia, Marianne. 2014. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: Heinle Cengage Learning. Corbett, John. 2010. Intercultural Language Activities. Cambridge: Cambridge University Press. Dörnyei, Zoltán. 2001. Motivational strategies in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Eunice, Eunhee, Jang. 2014. Focus on Assessment. Oxford: Oxford University Press. Howatt, Anthony, and Henry Widdowson. A History of ELT. Oxford: Oxford University Press. Morrison, Brian, and Diego Navarro. 2014. The Autonomy Approach. Delta Publishing. McNamara, Tim. 2000. Language Testing. Oxford: Oxford University Press. Popova, Maria, and David Seymour. 2005. 700 Classroom Activities. London: Macmillan Education. Scharle, Agota, and Anita Szabó. 2005. Learner Autonomy. Cambridge: Cambridge University Press. Další (není v knihovně TUL): Brindley, Susan. Teaching English. (2020). Velká Británie: Taylor & Francis. Chapman, D. (2011). Teaching English as a Second Language: A Guide for Teaching Children (Tesl Or Tefl). Spojené státy americké: Trafford Publishing. Morris, Sophie. English Language: Teaching and Learning Techniques. (2019). Spojené státy americké: Clanrye International. Nunan, D. (2003). Practical English Language Teaching. Velká Británie: McGraw-Hill Education.; Nunan, D. (2003). Practical English Language Teaching Teacher's Text Book. Velká Británie: McGraw-Hill.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Demonstrace dovedností studentů, Seminář, E-learning, Samostudium studentů
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce)
- 23 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se zásadami hodnocení a testování včetně přípravy testů a jejich využití v praxi. Pozornost je věnována přípravě výukového materiálu a jeho adaptace, povzbuzení a udržení motivace žáků a rozvoji autonomie žáka při výuce. Studenti dále rozvinou svůj přehled o vývoji teorií učení, vývoji metod výuky anglického jazyka a přístupů a budou také pracovat s tématem kulturního povědomí.
Postupná didaktická příprava v předmětech DI1NM až DI4NM vede ke způsobilosti vyučovat anglický jazyk na druhém stupni ZŠ či na školách středních.
|
Předpoklady
|
Splnění předmětu DI1NM a DI2NM.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Systematické pozorování studenta, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Test
Prezenční studium: - účast na hodině (povolena jedna absence. Nutné informovat vyučujícího o plánované absenci předem.) - aktivní účast na hodině (včetně úkolů zadávaných extra). Průběžný projekt: -přečíst si vědecký odborný článek umístěný na Moodle týkající se tématů kurzu. Obsah přečteného bude diskutován v rámci semináře (s možností zadání jako extra práce) -mikrovýstup + zpětná vazba na mikrovýstup jiného studenta/jiné studentky Zápočtové testy: - midterm (min 70%) - final (min 70 %) Z důvodu malého počtu setkání je možné snížit počet testů po domluvě s vyučujícími. Další zdroje (viz Obsah, opory) - budou dostupné na MOODLE (nutné pravidelně kontrolovat aktualizace) POZOR! Ústní prezentace bude nahrána studentem přímo ve výuce (v hodině aj vedené studentem), pokud nelze - nutná konzultace s vyučujícím předmětu, rozbor videa bude proveden s prezentujícím přímo na hodině a po hodině s komentářem vyučujícího i spolužáků, s videem nebude bez souhlasu studenta nijak dále nakládáno a nahrávka bude po rozboru smazána (pakliže nebude se studentem dohodnuto jinak). Kombinované studium: Pro studenty kombinovaného studia platí stejná pravidla jako pro denní studenty.
|
Doporučená literatura
|
-
Alderson, Charles, Clapham, Caroline, and Dianne Wall. Language Test Construction and Evaluation. Cambridge: CUP, 1995.
-
Bachman, Lyle, and Barbara Damboeck. Language Assessment for Classroom Teachers. Oxford: Oxford University Press, 2018.
-
Bachman, Lyle. Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press, 1990.
-
Byram, Michael, and Hu Adelheit. Routledge Encyclopaedia of Language Teaching and Learning. New York: Routledge, 2013.
-
Celce-Murcia, Marianne. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014.
-
Corbett, John. Intercultural Language Activities. Cambridge: Cambridge University Press., 2010.
-
Dörnyei, Zoltán. Motivational strategies in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
-
Eunice, Eunhee, Jang. Focus on Assessment. Oxford: Oxford University Press, 2014.
-
Gower, Roger, et al. Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan, 2005.
-
Harmer, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow, 2015.
-
Howatt, Anthony, and Henry Widdowson. A History of ELT. Oxford: Oxford University Press, 2004.
-
McNamara, Tim. Language Testing. Oxford: Oxford University Press, 2000.
-
Morrison, Brian, and Diego Navarro. The Autonomy Approach. Delta Publishing, 2014.
-
NORTON, Julie a BUCHANAN, Heather (ed.). The Routledge handbook of materials development for language teaching.. Routledge handbooks in applied linguistics. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-8153-8257-7.
-
Popova, Maria, and David Seymour. 700 Classroom Activities. London: Macmillan Education, 2005.
-
SCALA, Carmela B. (ed.). How to actively engage our students in the language classes. Series in education. Wilmington: Vernon Press, 2023.
-
Scrivener, J. Learning Teaching. London, 2011.
-
Scharle, Agota, and Anita Szabó. Learner Autonomy. Cambridge: Cambridge University Press., 2005.
-
Ur, Penny. A Course in Language Teaching.. Cambridge, New York: CUP, 2012.
|