Název předmětu | Kultura 3: Americká studia |
---|---|
Kód předmětu | KAJ/PKU3B |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Přehled témat rozebíraných v přednáškách a seminářích - tento přehled je informativní, pořadí a časová dotace pro jednotlivá témata závisí na konkrétním pedagogovi zajišťujícím výuku (potřeby studentů jsou samozřejmě též brány v potaz, nicméně nelze kvůli nim upravit obsah a požadavky předmětu). Témata rozebíraná v rámci přednášek: Defining American Studies: differing/different perspectives, terminology and main concepts, changes within the field. The First Americans - the Native American Nations/tribes (their culture/way of life) and their relations with the white settlers/majority throughout history (Native American Resistance, contemporary society). Life in Colonial America and the Route to Independence. Early politics, the first American Presidents and their policies (the Monroe Doctrine, etc.). American Slavery and the Civil War. The South after the Civil War (e.g. the Reconstruction, the Jim Crow legislation). The Industrial Revolution; Immigration; The Progressive Age. The US in World War I. The Roaring Twenties, the Prohibition and the Great Depression. The US in World War II. The 1950s and the Cold War. The 1960s and 1970s and the Civil Rights Movements. The End of the Cold War and American Society in the New Millenium. Témata rozebíraná v rámci seminářů: American Myths and Symbols. Early American Texts, Puritanism. Colonial and Revolutionary Literature. Transcendentalism. American Romanticism. American Realism. Turn of the century, transition between Realism and Modernism. American Modernism. The Harlem Renaissance. Beat Literature. The Novel of the 1960s and 1970s. Contemporary American Literature (e.g. literature of immigration, minority literatures). Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 17 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednáška, Seminář, E-learning, Samostudium studentů |
Výstupy z učení |
Kurz nabízí úvod do historie a kultury Spojených států. Podává ucelený přehled amerických dějin a zaměřuje se na některé klíčové okamžiky, které rozebírá v jejich politických, náboženských, ekonomických a intelektuálních souvislostech. Hlavní důraz je kladen na pochopení významu dominantních historických událostí, jež zformovaly americkou společnost do podoby, kterou známe dnes. Předmět také nabízí přehled reprezentativních literárních i neliterárních textů, jež pohled na vybraná období dotvářejí.
Základní přehled historie, kultury a literatury USA. |
Předpoklady |
Aj na úrovni B2, splněný předmět Kultura I: Úvod do kultury a literatury.
KAJ/CKU1B ----- nebo ----- KAJ/KKU1B ----- nebo ----- KAJ/PKU1B |
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta, Písemná práce, Test
Pro úspěšné absolvování předmětu je nutný zápis do kurzu na elearning.tul.cz/Google classroom, skrze které jsou studentům zprostředkovávány materiály a důležité informace - odkazy na seminární skupiny jsou k dispozici v kurzu KU3BE na Moodle a budou také zprostředkovány jednotlivými vyučujícími. Přednášky: účast studentů není povinná (obeznámení se s obsahem přednášek, texty ke čtení a doplňkovými materiály je ovšem zodpovědnost studentů), 2 písemné testy (první v půli semestru a druhý po ukončení výuky v začátku zkouškového období; pro obdržení zápočtu nutnost dosažení 70 % a více z každého testu, a pouze tehdy bude studentům povolena registrace ve STAGu na zkouškovém termínu). https://elearning.tul.cz/course/view.php?id=17090#section-0 Semináře: aktivní účast na cvičeních (1 povolená absence), včasné a úplné plnění úkolů (ty mohou mít různou formu, četnost a rozsah - podrobnosti budou specifikované vyučující/m, např. ústní prezentace) a závěrečná ústní zkouška. Pokud student nebude mít načtené texty pro práci v semináři, může vyučující zapsat danou hodinu jako studentem neabsolvovanou. Důraz je též kladen na jazykové schopnosti studenta, tak aby projev/diskuze probíhaly na odpovídající jazykové úrovni. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|