Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Besides the skills gained in the first semester, by the end of this semester students will be also able to: - ask for specific things in a shop or supermarket, - write and follow simple recipes, - tell the time (and ask for it), - describe daily routines, - read very simple texts in Hungarian.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Cvičení, E-learning
|
Výstupy z učení
|
Kurz pokračuje v seznámení studenty se základy soucasné madarštiny. Má praktický prístup, a proto je jeho cílem poskytnout studentum znalosti, které jsou snadno dostupné a použitelné v každodenních situacích. Ačkoli gramatika tvorí důležitou soucást výuky, je považována spíše za nástroj než za cíl sám o sobě. Jinými slovy, cílem je naučit studenty maďarsky, nikoli o madarštině.
|
Předpoklady
|
Anglický jazyk na úrovni B2 a úspěšné absolvování předmětu Maďarský jazyk 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Test
Students are going to be exposed to group-work and pair-work type exercises, simple readings and listenings, and are required to actively participate in the lessons. Participation scores form an important part of the course's evaluation, therefore, inactivity can lead to failure. There will be homework assignments every week, as well as two tests during the semester (mid-term and final). To pass the course, students have to: - be active during the lessons; - do their homework; - sit for both of the tests and achieve an average of 70%; - and miss no more than two lessons. Language of Instruction: English and Czech, students are required to have at least B2-level English.
|
Doporučená literatura
|
-
Durst, P. Lépésenként magyarul: magyar nyelv külföldieknek. Első lépés: magyar nyelvkönyv kezdőknek. Szeged, 2007. ISBN 9789630615273.
|