Vyučující
|
-
Rhys Maxmilian, Mgr. Bc. Ph.D.
-
Haupt Jaromír, Mgr. Ph.D.
-
Romportlová Petra, Ing. Mgr.
-
Vernyik Zénó, Mgr. Ph.D.
-
Weder Nandi, Ph.D. B.Sc. MA.
-
Khodaverdi Neda, Mgr. Ph.D.
-
Světlíková Anna, Mgr. Ph.D.
-
Tymbay Alexey, Mgr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Rozvoj stylistického povědomí a praxe: - Úvod do písemného odborného stylu, používání formálního a neosobního jazyka - stylistické procvičování/cvičení: nominalizace, synonyma a kolokace, pořádek slov, hedge, vyhýbání se vágnosti, interpunkce, plynulý styl psaní Forma eseje: - části eseje - příprava na psaní (brainstorming, myšlenkové mapy, osnova), vypracování teze. - srovnávací a kontrastní esej, - esej o příčině a následku, - esej o analýze procesu. Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 9 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Kurz pokračuje ve výuce základů psaného projevu. Cílem je, aby po absolvování kurzu studenti byli schopni napsat krátké statě v nefikčních žánrech nejužitečnějších v akademickém prostředí. Kurz je i nadále zaměřen na psaní jako proces s důrazem na pochopení vnitřní struktury textu a schopnosti uvědomělého psaní na základě předchozích plánů. Velký důraz je kladen také na kritické myšlení a sebereflexi. V souvislosti s překotným vývojem AI upozorňováni na možnosti jejího využití a zneužití v procesu psaní, jakož i na důležitost empatie a kontextualizace jakožto znamení autenticity.
Studenti si zlepší dovednost kriticky analyzovat texty a vypracovat logickou a náležitě strukturovanou stať v AJ.
|
Předpoklady
|
Znalost AJ na úrovni B2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Písemná práce, Test
Docházka je povinná, povoleny jsou dvě neomluvené absence. Tři písemné úkoly: 1) test v průběhu semestru zaměřený na stylistická cvičení a/nebo části eseje. 2) esej psaná doma 3) esej psaná na konci kurzu Pro úspěšné absolvování kurzu musí student: - aktivně účast na hodinách (maximálně dvě neomluvené absence) - dosáhnout průměru alespoň 70 % bodů v písemných úkolech/testech - získat v pololetním testu minimálně 50 % Každý z písemných testů lze opakovat pouze jednou.
|
Doporučená literatura
|
-
Bailey, Stephen. Academic Writing. A Handbook for International Students. Abingdon: Routledge, 2018.
-
Smalley, Regina L., Mary K. Ruetten, and Joann Rishel Kozyrev. Refining Composition Skills: Academic Writing and Grammar. Boston: Heinle ELT, 2011.
-
Zemach, Dorothy E., and Lisa A Rumisek. Academic Writing. From Paragraph to Essay. Oxford: Macmillan, 2015.
|