Vyučující
|
-
Šimůnková Martina, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednáška: 1. Základní algoritmy, rozbor časové a paměťové složitosti. 2. Metoda rozděl a panuj a rekurze, řadící algoritmy. 3. Binární vyhledávací stromy. 4. Backtracking. 5. Vybrané grafové algoritmy. 6. Metoda dynamického programování. 7. Hešování. Cvičení: Soutěže v programování pro studenty středních škol a žáky základních škol: kategorie P Matematické olympiády, Korespondenční seminář v programování, jejich organizace, webové stránky. Procvičování vyložené látky na úlohách soutěží v programování pro střední školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Studium metodou řešení problémů
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače s hlavními teoretickými principy programování a algoritmického myšlení, nejpoužívanějšími algoritmy a datovými strukturami.
Absolventi předmětu získají přehled o soutěžích v programování pro studenty středních škol a žáky základních škol, seznámí se se základními algoritmy a datovými strukturami a naučí se je používat na řešení úloh.
|
Předpoklady
|
Praktická znalost základů logiky. Znalost základů programovacího jazyka Python a základních technik programování: cyklus, podmínka, práce s proměnnými, práce se vstupem a výstupem.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Zápočet za vyřešené úlohy, písemně zpracované a ústně obhájené a za znalosti základních algoritmů. Podrobnosti na https://kma.fp.tul.cz/~simunkova/analyza/ads-2022-23/ads_zapocet_podminky.html
|
Doporučená literatura
|
-
MAREŠ, M., VALLA, T. Průvodce labyrintem algoritmů. CZ.NIC, z.s.p.o., 2017. ISBN 978-80-88168-19-5.
|