Vyučující
|
-
Berki Jan, Mgr. Ph.D.
-
Prade Martin, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Digitální gramotnost 2. Model TPCK a aktivity 3. Pracovní listy 4. Výukové prezentace 5. Tvorba výukových prezentací 6. Interaktivní systémy 7. Tvorba interaktivní prezentace 8. Online nástroje pro tvorbu aktivit 9. Výuková videa 10. Práce v cloudu 11. Online řízení vzdělávání 12. Komunikace na dálku 13. Nástroje pro zpětnou vazbu 14. Zajímavé aplikace ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace dovedností studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s vybranými digitálními technologiemi a jejich možným využitím ve výuce.
Získané kompetence v ovládání digitálních technologií umožňují studentovi se poučeně rozhodovat, zda a jak využívat technologie ve výuce. Je schopen se vytvořit výukovou prezentaci či využít aplikací, odpovědních systémů a mobilních zařízení ve výuce.
|
Předpoklady
|
Student má základní přehled o výukových metodách, formách výuky a fázích edukačního procesu. Ovládá běžnou práci s počítačem.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- aktivní účast na cvičeních (max. 1 absence) - tvorba materiálů dle zadání
|
Doporučená literatura
|
-
Bannisterová, D. a kol. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Praha: Dům zahraničních služeb, 2010. ISBN 978-80-87335-15-4.
-
Berki, J. (ed.). Jak podpořit výuku e-technologiemi. Liberec: TUL, 2014. ISBN 978-80-7494-134-4.
-
Roblyer, M. D, Doering, A. H. Integrating Educational Technology into Teaching. Pearson, 2013. ISBN 978-0-13-290102-4.
|