Název předmětu | Multimédia ve školních projektech |
---|---|
Kód předmětu | KAP/MUPN |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný, Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Metodické zázemí - jak postupovat při přípravě projektů. Seznámení s vhodnými nekomerčními programy pro zpracování audia - např. Audacity. Seznámení s principy animace a vhodnými multimediálními aplikacemi pro tvorbu animací. Techniky videoartu a možnosti realizace ve výuce ICT, VV nebo mediální výchově. Jednoduché dětské programovací prostředí pro práci s multimédii SCRATCH - programy se sestavují podobně snadno jako kostky stavebnice LEGO. Ukázky konkrétních postupů pro vytvoření animovaného, interaktivně ovládaného projektu. Vyprávění digitálních příběhů a jeho pedagogický přínos.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
|
Výstupy z učení |
Studenti se seznámí s možnostmi realizace školních multimediálních projektů ve vybraných nekomerčních programech. Konkrétně se seznámí s možnostmi zpracování audio souborů, animačními technikami a technikami výtvarného zpracování videa - tzv. videoartem. Objeví možnosti, jak využít multimédia ve výuce.
Studenti se naučí pracovat s programy pro zpracování obrazu, zvuku a videa, tak aby tyto znalosti mohli použít ve svém běžném studiu a pedagogické praxi. |
Předpoklady |
základy počítačové gramotnosti
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Kombinovaná zkouška
Praktická zkouška ověřující dovednost ve zpracování multimédií na úrovni uvedené v sylabu. V hodnocení bude přihlédnuto k aktuálnímu portfoliu studenta. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická | Studijní plán (Verze): Profesní studium pro 2. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická | Studijní plán (Verze): Aplikovaná geografie (19) | Kategorie: Geografické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická | Studijní plán (Verze): Profesní studium pro 2. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická | Studijní plán (Verze): Pedagogika volného času (20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická | Studijní plán (Verze): Pedagogika volného času (20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |