Vyučující
|
-
Berki Jan, Mgr. Ph.D.
-
Prade Martin, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Semináře: 1. Stavba pojízdného robota Lego Mindstorm a jeho oživení 2. Pohyb robota po ploše, audiovizuální výstup 3. Využití ultrazvukového a barevného senzoru 4.-6. Inteligentní pohyb robota v prostoru 7.-8. Programování hry s využitím stavebnice 9. Stavba konstrukčně složitějšího robota 10. Zapojení Arduino LED diody a bzučáku 11. Animace pomocí Arduina 12.-13. Vybrané úlohy z metodiky 14. Tvorba metodického listu ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Demonstrace
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vyzkoušet si na praktických úkolech práci s vybranými robotickými stavebnicemi. Vzájemně se inspirovat konkrétními výukovými aktivitami s nimi.
Pomocí robotických stavebnic rozvíjí technickou zručnost, konstrukci podle návodu a především dovednosti v oblasti programování u žáků na ZŠ. Zná výhody a omezení některých robotických stavebnic. Pro zvídavé žáky nebo žáky SŠ dokáže připravit aktivity s programovatelným hardwarem.
|
Předpoklady
|
- zkušenosti robotickými hračkami (viz KAP/ROB1)
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností
zápočet: - aktivní účast na cvičení - vytvoření metodického listu
|
Doporučená literatura
|
-
HARRIS, P. Understanding coding with Lego WeDo. New York: PowerKids Press, 2016. ISBN 9781508144687.
-
Havelka, M. a V. Stoffová. Robotika ? stavba a programování robotů, studijní opora. CD. Olomouc: UPOL, 2017. ISBN 978-80-244-5194-7.
|