| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Šlamborová Irena, doc. Mgr. Ph.D.
                
                    Slavík Martin, Mgr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Cílem předmětu je objasnění  chemických zákonitostí na předmětech a jevech, s nimiž se lidé setkávají v každodenním životě. Výuka bude probíhat formou práce ve dvojicích. Studenti vypracují projekt na zvolené téma, který na závěr semestru obhájí před porotou sestavenou z učitelů katedry chemie. Při sestavování projektu studenti uplatní své znalosti, dále získají zkušenosti s možnostmi získávání nových informací a budou podněcováni k vyhledávání spojujících článků mezi jednotlivými obory. Své postupy a závěry budou mít možnost konzultovat s vybranými vyučujícími katedry. Vypracované projekty mohou být inspirací a vodítkem v přímé pedagogické praxi studentů tak, aby jako učitelé byli schopni objasnit základní chemické zákonitosti na předmětech a jevech, s nimiž se děti denně setkávají. Chemie pro ně potom nebude pouze oborem shrnujícím množství nezáživných a samoúčelných poznatků, ale jednou z cest, jak lépe pochopit prostředí, v němž žijí.  Uvedená hlavní témata projektů jsou rozpracována na dílčí úkoly. Hlavní témata: Chemie v kuchyni. Chemie v garáži. Chemie v šatníku. Chemie v koupelně. Chemie na zahradě. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Individuální konzultace, Prezentace práce studentů 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 30 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 2 hodiny za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Objasnit a vysvětlit chemické zákonitosti na předmětech a jevech, s nimiž se lidé setkávají v každodenním životě. Vysvětlit a odvodit funkci (chemické principy) předmětů a jevů z běžného života.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | znalost středoškolské chemie 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Kombinovaná zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta 
 Včasné vypracování seminární práce a její obhajoba před komisí.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Literatura bude doporučena jednotlivými konzultanty přímo pro řešení vybraného tématu.. 
                 
 
 |