| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Jodas Bořivoj, PhDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Realizace  pokusů s vysokým motivačním účinkem, které vzbuzují zájem žáků o chemii. Při cvičení studenti provedou didaktický rozbor určeného pokusu včetně jeho provedení.  1.-5. Vstupní informace o cvičení. Provedení pokusů s vysokým motivačním účinkem, které vzbuzují zájem žáků o chemii. Využití přírodních indikátorů. Srážecí reakce. Oscilační reakce. Chemické sopky. Chemické fontány. Bengálské ohně. Úpravy pokusů zvyšující jejich efektivitu a názornost. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Laboratorní praktika 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 10 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 50 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Osvojit si: Realizaci  pokusů s vysokým motivačním účinkem, které vzbuzují zájem žáků o chemii. Didaktický rozbor určeného pokusu včetně jeho provedení. Vysvětlit a odvodit základní poznatky oboru včetně řešení jednodušších problémů. Pracovat účelně a bezpečně v laboratoři.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | znalost středoškolské chemie 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Kombinovaná zkouška 
 aktivní účast na cvičení, seminární práce
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Prokša, M. Chémia a my. Bratislava, SPN, 1997. 
                
                    Solárová, M. Chemické pokusy pro základní a střední školu. Brno, Paido, 1996. 
                 
 
 |