Vyučující
|
-
Jodas Bořivoj, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Realizace pokusů s vysokým motivačním účinkem, které vzbuzují zájem žáků o chemii. Při cvičení studenti provedou didaktický rozbor určeného pokusu včetně jeho provedení. 1.-5. Vstupní informace o cvičení. Provedení pokusů s vysokým motivačním účinkem, které vzbuzují zájem žáků o chemii. Využití přírodních indikátorů. Srážecí reakce. Oscilační reakce. Chemické sopky. Chemické fontány. Bengálské ohně. Úpravy pokusů zvyšující jejich efektivitu a názornost.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laboratorní praktika
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Osvojit si: Realizaci pokusů s vysokým motivačním účinkem, které vzbuzují zájem žáků o chemii. Didaktický rozbor určeného pokusu včetně jeho provedení.
Vysvětlit a odvodit základní poznatky oboru včetně řešení jednodušších problémů. Pracovat účelně a bezpečně v laboratoři.
|
Předpoklady
|
znalost středoškolské chemie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška
aktivní účast na cvičení, seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Prokša, M. Chémia a my. Bratislava, SPN, 1997.
-
Solárová, M. Chemické pokusy pro základní a střední školu. Brno, Paido, 1996.
|