Vyučující
|
-
Jodas Bořivoj, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Názorný a bezpečně provedený experiment je nedílnou součástí výuky chemie. Cílem cvičení je získání správných dovedností a návyků při experimentální činnosti. Technické prostředky a zařízení nezbytná pro experimentální práci při výuce chemie. Alternativní provádění pokusů s ohledem na materiální podmínky. Technika a didaktika demonstračních a žákovských pokusů. 1.- 5. Vstupní informace o cvičení. Provedení pokusů uvedených v učebnicích chemie pro ZŠ. 6.-11. Provedení pokusů rozšiřujících, doplňujících a motivačních podle tematických celků zařazených do učiva na ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laboratorní praktika
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem cvičení je získání správných dovedností a návyků při experimentální činnosti. Seznámení s tématy: Technické prostředky a zařízení nezbytná pro experimentální práci při výuce chemie. Alternativní provádění pokusů s ohledem na materiální podmínky. Technika a didaktika demonstračních a žákovských pokusů.
Efektivně navrhnout a provést chemický didaktický pokus. Znát požadavky na bezpečné provedení experimentů.
|
Předpoklady
|
znalost středoškolské chemie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
Aktivita při cvičeních, 100% účast, zpracování alternativních pokusů k danému tématu.
|
Doporučená literatura
|
-
Čtrnáctová, H. - Halbych, J. Didaktika a technika chemických pokusů. Praha, Karolinum, 1997.
-
Kol. Učebnice chemie pro ZŠ.
-
Prokša, M. Chémia a my. Bratislava, SPN, 1997.
-
Prokša, M. Technika a didaktika školských pokusov z chémie. Bratislava, Univerzita Komenského, 1998.
-
Solárová, M. Chemické pokusy pro základní a střední školu. Brno, Paido, 1996.
|