1.Sokratic topics of knowledge and care for the soul, everyday knowledge, maieutiké and areté. 2. Socratic knowledge in ourselves, open knowledge. 3. Plato?s allegory of the cave and knowledge. 4. Education as personality growth. 5. Naturalness of human, philosophical anthropology. 6. Ontology and noetics of education, contemporary educational theories. 7. Presumptions and possibilities of educational metatheory.
|
-
Radim Palouš: Čas výchovy. Praha, SPN, 1991. Radim Palouš: Komenského Boží svět. Praha, SPN, 1992. Zdeněk Kratochvíl: Výchova, zřejmost, vědomí. Praha, Hermann &synové, 1995. Zdeněk Kratochvíl: Filosofie živé přírody. Praha, Hermann &synové, 1994. Jiří Michálek: Topologie výchovy. Praha, OIKOMENH, 1996. Wolfgang Brezinka: Filosofické základy výchovy. Praha, Zvon, 1966. Stanislava Kučerová: Člověk, hodnoty, výchova. Kapitoly z filosofie výchovy. Prešova, MannaCon, 1966. Jan Patočka: Péče o duši, I. Praha, OIKOYMENH, 1966. Jiří Syrovátka: Kapitoly z filosofie výchovy. Liberec, TUL, 1995. Jiří Syrovátka: Filosofické texty I. Liberec, SCHOLÉ FILOSOFIA, 1996. Jiří Syrovátka: Filosofické texty II. Idea, idealizace a příroda. Liberec, SCHOLÉ FILOSOFIA, 1996. Erazim Kohák: Člověk, dobro a zlo. O smyslu života v zrcadle dějin. (Kapitoly z dějin morální filosofie). Praha, Ježek,1993. Jiří Machovec: Filosofie tváří v tvář zániku. Praha, "Zvláštní vydání?", 1998. Jaroslava Pešková, Ladislava Schücková: Jak dělat vědu o člověku dnes a zítra. Praha, SPN, 1991. Hans Küng: Světový étos. Zlín, Archa, 1992. Jiří Krupička: Flagelantská civilizace. Praha, Hynek, 1999. Edward O.Wilson: Konsilience. Jednota vědění. O nezbytnosti sjednocení přírodních a humanitních věd. Praha, Nakladatelství Lidové noviny, 1999..
-
Radim Palouš. K filosofii výchovy. Východiska fundamentální agogiky. Praha., SPN, 1991.. &, &.
|