Vyučující
|
-
Lessner Daniel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy 2. Moodle, uživatelské role a práva 3. Struktura a nastavení kurzu 4. Sdělování informací (např. poznámky, stránky, odkazy, soubory) 5. Komunikační nástroje (např. diskusní fórum, úkoly) 6. Banka úloh 7. Testy 8. Nástroje programovaného učení (přednáška) 9. Doplňky 10. Skupinová konzultace vlastního kurzu 11. Khan Academy a zahraniční MOOC 12. České MOOC 13. Sdílení zkušeností 14. Evaluace vlastních kurzů ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Demonstrace, Projektová výuka
- Příprava na zápočet
- 37 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit se vytvářet kurzy v rámci prostředí LMS Moodle.
Student má znalosti o výhodách a nevýhodách e-learningu a LMS, umí vytvořit kurz v prostředí Moodlu.
|
Předpoklady
|
Student ovládá počítač a zná fáze edukačního procesu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností
Vytvoření kurzu v Moodlu
|
Doporučená literatura
|
-
Brdička, B. Role internetu ve vzdělávání. Kladno: AISIS, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
-
Drlík, M., P. Švec, J. Kapusta a M. Mesárošová. Moodle: Kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 9788025137598.
-
Kopecký, K. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vydání. Olomouc: Hanex, 2006. ISBN 80-85783-50-9.
-
Zounek, J. a P. Sudický. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6.
|